10 Şubat 2011 Perşembe

Görsel Olarak En Etkileyici 10 Film









2046






Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
(Spring, Summer, Fall, Winter and Spring)






El Laberinto del Fauno (Pan's Labyrinth)








Fa Yeung Nin Wa (In the Mood for Love)










Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (Amelie)








MirrorMask











Sin City







The Fall






The Fountain








To Livadi Pou Dakryzei (The Weeping Meadow)


Notlar
- Bu bol görselli bir kayıt olduğu için, resimlerin tamamının yüklenmesi biraz sürebilir. Sabırlı olunuz :)
- Filmleri kendi içlerinde bir sırası yok, alfabetik sırada görünüyorlar.
- İlk 10'uma giremeyen ama anmadan geçemeyeceğim filmler: A Single Man, Baraka, Bin-Jip (3-Iron), Bunny and the Bull, Cashback, Sunshine, What Dreams May Come, Wo Hu Cang Long (Crouching Tiger, Hidden Dragon) ve Ying Xiong (Hero).
- Bu görsel efektlerle ilgili bir liste değil, öyle olsa Avatar, Lord of the Rings, Matrix falan olurdu içinde. Görsel olarak beni en çok etkileyen filmleri, özel efekt kullanılıp kullanılmadığına bakmadan ve mümkün olduğunca hikayelerinden bağımsız ele almaya çalışarak sıraladım sadece. Küçük bir saçmalıklar balonu olan The Fountain'ın da listeme girdiği düşünülürse başarılı olmuşum da :p

Sizin görsel açıdan en çarpıcı bulduğunuz, hâlâ hatırladığınız filmler hangileri?

42 yorumcuk:

Unknown dedi ki...

Benim ilk aklıma gelen Hero oldu. sahneleriyle oldukça etkilemişti beni.

Neşe dedi ki...

Ben ilk önce Avatar'ın olmamasına şaşırmıştım ama notu okuyunca hak verdim. Filmlerin çoğunu izlememiş olsam da; Japon filmlerinin görsel yönünü hep zayıf bulurdum ama bunu bir kez daha düşünsem iyi olacak.

mavros dedi ki...

Immortal (Ad Vitam) EnkiBilal'in çizgilerini ekranda izlemek muhteşemdi..

Judy Abbott dedi ki...

mirrormask çok ilgimi çekti, bilgisayar oyunlarını andıran, sevdiğim tarzda bir görüntü.

görselliği ile beni etkileyen film Coppola'nın yönettiği, farklı çekim teknikleri ve tamamen klasik yöntemlerle gerçekleştirilen özel efektleriyle eşşiz bir tada sahip olan Dracula'dır sanırım.

Star Wars Episode III Revenge Of The Sith'den de epey etkilenmiştim, açılıştaki uzay savaşı olsun, sondaki Mustafar sahneleri olsun benim için unutulmaz.

Çekildiği dönem içinde ele alacak olacak ilk Star Wars devrim yapmıştır herhalde, ekrandan geçen dev uzay gemileri ile başlamasını anımsayın, sene 1977:)))

bir de Rüzgar Gibi Geçti'nin 1939 yılında yakaladığı görselliğe hayranım.

wessago dedi ki...

..ççoook ..fazlaa entellik.!....ıngghhh daha fazla yapamayacağım...

kemal kestelli dedi ki...

çok güzel bir seçki olmuş hakikaten... teşekkürler

Atilla Çelik dedi ki...

Kesinlikle çok iyi seçimler. İlgili filmlerin hepsini izlemiştim, çok etkilenmiştim ve ben olsam aynılarını seçerdim. Ama bir filmi unutmaksızın: BIG FISH... Big Fish gibi bir şaheseri unutmamak lazım. :)

Entel Karınca dedi ki...

Amelie doğru bi seçim :)

Yoğurt. dedi ki...

Yine harika ve özveri isteyen post olmuş bu. Benim görsel sinematografisiyle bir Avatar kalmış aklımda. Burdaki filmlerin çoğunu izlemedim ama o kadar büyüleyici o kadar etkileyici görüünyorlar ki şimdi başlayıp bitene kadar hergün birini seyretsem yeridir :)

methadonia dedi ki...

listedekilerin çoğuna katılıyorum, ayrıca kişisel seçimlerim olarak dolls, three seasons ve raise the red lantern'i ekleyebiliirm (hepsi uzakdoğu filmleriydi, şimdi orjinal adlarını bulmaya kasamadım :p)

new version of me dedi ki...

ahh bayıldım şu görsellere!

nk dedi ki...

yazıya, the dolls ve big fish'e katılmakla beraber;

+stalker(tarkovsky)
+the last emperor, the sheltering sky ve little buddha ( bertolucci üçlemesi) özellikle little buddha!
+memoirs of a geisha (rob marshall)
+sonbahar (özcan alper)

Zeynep Ertaş dedi ki...

bazıları çok ilgimi çekti şiir gibi görünüyorlar, seyretmeye çalışıcam ilk fırsatta :)) benim listede ki bildiklerimden enn sevdiklerim 2046 ila in the mood for love oldu. ayrıca eklemek isterimki:
kikujiro
perfume
chungking express
hero
kill bill vol:1

kremkaramel dedi ki...

The cell/Hücre
Time/Zaman (Kim Ki Duk)geldi aklıma

naked as we came dedi ki...

çok sevdim bu screencaptureları çook :) benim aklıma iklimler ve korkuyorum anne geldi görsel olarak bana güzel gelmiş olan.

Sokak Kedisi dedi ki...

Süper liste. Ve seyretmediğim 3 film var ama ben en çok The Weeping Meadow'u seyretmediğime üzüldüm, ilk fırsatta geçmek lazım karşısına.

İlave olarak Kurosawa'nın Yume (Dreams ), Kitano'nun Dolls filmlerini eklemek isterdim ilk anda aklıma gelenlerden.

even better than the real thing dedi ki...

Şahane olmuş! Benim ilk anda hatırıma 28 Days Later geliyor. Ayrıca Pixar'ın ve Akira Kurosawa'nın bütün filmlerini dahil ederim.

kıvılcım dedi ki...

Canim ben yine kendi favorilerimi ekleyecegim ama senin listedeki filmlerin tumune de katiliyorum.
-Stardust
-Moulin Rouge
-A Very Long Engagement

filmcankisi dedi ki...

ooh süper (: hemen kendi katkı payımızı koyalım:transformers, speed racer, planet earth, sunshine, 300 vee matrix reloaded.

Lord of Kobol dedi ki...

Seçimler de harika derleme de, beni benden aldı bu görüntüler. En çok Sin City ve The Fall'a bayıldım. Ağlayan Çayır'daki (bu yazıda son sırada) ipli çarşaflı nefis bir görüntü vardı, o geldi akılıma ancak internette bulamadım.. Yine de bunlar da yeter :) Ayrıca bu yazıda olmayan In Bruges, Oldboy, Fifth Element'ı önerebilirim.

evvah dedi ki...

nefiss bi seçki olmuş eline sağlık :)
ilk aklıma gelen stalker(sinema adına herhangi bir "en"sözkonusu olduğunda da stalkter geliyor aklıma hep) jeaunet'den amelie'den çok delicatessen çok etkileyici bir atmosfere sahipti,,, oondan sonra tim burton aklından kaçmış galiba, big fish de ordan ekleyelim :)
bi çırpıda bikaç şey daha saysam şööyle bişey çıkıyor
dolls,chocalete,vidocq,,tideland,dancer in the dark,inception,apocalypse now,once upon a time in america,dreams,kafka....

so far so good so what dedi ki...

beni en etkilemiş olan sin city sanırım, listede var zaten görülüyor ne muhteşem bir tarzı olduğu. ayrıca dark city ve watchmen'i sayabilirim :)

kerevizli kedi dedi ki...

yine bir wong kar wai filmi "cheun gwong tsa sit (happy together) diyebilirim ben de.

son kıllanma tarihi dedi ki...

kesinlikle harika bir liste. ama listenin en başındaki filmi görünce, utandırıcı bir anım geldi aklıma. 2046'yı lisedeyken izlemiştim, ama hani çekik gözlülerin birbirine benzemesi klişesi vardır ya, 2046'dakiler hakkaten birbirinin aynısı gibiydi, bir süre sonra karakterleri karıştırmıştım birbirine:S

izlemediğim bazı filmler de var listede, onları hemen kendi listeme ekledim en kısa zamanda izleyeceğim:)

tedix dedi ki...

gerçekten güzel ve the fall unutmuştumburada görünce hatırladım süper seçimler...mirror mask kazanmış oldum bu listede teşekkürler ....
listeye eklemek istediğim apocalypto,blood dıaomant...

csyasoo dedi ki...

Jean-Pierre Jeunet'in bütün filmleri bu listeye girebilir. Keza Kar Wai'nin de :)

Ayrıca Letters from Iwo Jima, The Diving Bell and the Butterfly da listeyi zorlar.

Türk sinemasında pek fazla görmüyoruz böyle güzellikleri. Aklıma gelen 'Sonbahar' filmi. Çok iyi bir görselliği vardı filmin.

Deli Anne dedi ki...

Harika bir post.. elelrinize sağlık.. bende de hemen bir benzerini yapma şevki oluşturdu. Benim de favorilerim:
in the mood for love,
Akira kurosawa'dan Dreams ve Dersu Uzala,
Himalaya,
Stealing Beauty

ilk aklıma gelenelr..

sevgiler

Bazingaa! dedi ki...

Güzel bir liste olmuş, elinize sağlık. İçlerinde izlemediklerim de var, onlara mutlaka şans vereceğim. Benim ekleyeceğim ise, 'Everything Is Illuminated'. Birçok sahnesi tablo gibi.

FK dedi ki...

Güzel liste , Amelie ve The Fall favorilerime ek olarak Vozvrashchenie (2003)

Short Skirt Long Jacket dedi ki...

Muhteşem görüntülerr kalakaldım resmen monitörün karşısında.Bu 10 filmin 10unu da hatta anmadan geçemediklerim bölümünde saydıklarını da hepsini bulup, sonra bir hafta boyunca sabah akşam bu filmleri izlemek, güzelliğe doymak istiyorum!

hnf dedi ki...

başlığı okuyunca aklıma gelen ilk film The Fall olmuştu. Listede görmek mutlu etti.

kremkaramel dedi ki...

The Fall'u dün gece izledim. Şiirsel bir film. Tüm filmlerin önüne geçti. Hücre^de aynı yönetmeninmiş şaşmadım.

Adsız dedi ki...

ben şahsen böyle listeler görünce üzülüyorum. çünkü, öncelikle görsel açıdan etkileyici filmler listesi yapmak tüm zamanların en iyi filmleri listesi yapmak gibi birşey, çok ciddi bir uğraş, hatta sadece belli bir açıdan ele aldığından belki daha zor. bir de o 'en' listesinde 2000'den eski herhangi bir film bulmamak cidden üzüyor beni. sinema 2000'de başlamadı ki. hatta görsel yönden klasik birçok film aşılamadı. klasik derken -bir anda yapılacak bir liste değil bu, ama pat diye aklıma gelenler- kurosawa'lar, the third man, yurttaş kane, ingmar bergman filmleri, david lean filmleri, 2001...

bu listedekilerden bazıları ise, mazur görün ama, renk ve masal dünyası atmosferinde abartıya kaçıp göz boyayan filmler. sin city, the fall ve the fountain'ı kastediyorum (resimlerine bakılırsa mirror mask de öyleymiş). hatta o kadar ki onları animasyon olarak bile değerlendirmek gerekebilir. o zaman disney'in 40'lardaki animasyonları, muhteşem çek animasyonlarını, miyazaki'yi de rahatlıkla ekleyebiliriz.

Bay Kavun dedi ki...

Hakikaten harika bir post. Buraya birkaç hafta uğrayamayıp geldiğimde böyle şeylerle karşılaşmayı çok seviyorum :) Seçimlerinizin çoğuna katılıyorum, arada bilmediklerim var ama aldığınız görüntülere bakılırsa hepsi çok etkileyici. Benim ekleyeceklerim şu filmler olur: Watchmen, Transformers, 300, Delicatessen, Speed Racer, The Curse of the Golden Flower, The Cell ve de hepsinden çok: Moulin Rouge.

naked as we came dedi ki...

ben bir de black swan'ı izledim şimdi,o da çoook güzel geldi bana görsel açıdan :)

Fatih Mehmet dedi ki...

Gerçekten hepsi de çok güzel filmler. Ben böyle bir liste yapsaydım en başa Sin City filmini koyardım sanırım.

Bu arada blog sayfamı en sevdiğiniz bloglar listesine koyup teveccüh göstermişsiniz.

Yeri gelmişken de teşekkür edeyim istedim. :)

Unknown dedi ki...

Enter The Void,Irreversible,2001 : A Space Odyssey,Children of Men gibi hasta filmleri de eklemek lazım..

The Dude dedi ki...

stalker ve solyaris en gorsel filmler hayatimda izledigim.

jamsession dedi ki...

the fall'u kesinlikle tek geçerim, zaten tarsem singh'in işin içinde oldu mu görsellik kaçınılmaz olur. the cell'i de ekleyebiliriz listeye rahatlıkla. bir de ben 1964 yapımı the kwaidan'ı önerebilirim, tek kelimeyle müthiştir o da. özellikle de hoichi the earless kısmı.

Tekin Öztop dedi ki...

Nuri Bilge Ceylan "Uzak"

0 noktası dedi ki...

Güzel olmuş listen. Bir kaç tane izlemediğim vardı. Onları da tevsiyen üzerine izleceğim. Ayrıca notlarda adını demeden geçemediğin filmler <3 ben

Mathilde dedi ki...

Pride & Prejudice (2005) görsel olarak çok iyidir bana göre.