18 Mayıs 2010 Salı

Rooze




Neredeyse dört yıldır çalışmalarını takip ettiğim, sadece 22 yaşındaki bir fotoğrafçıdan bahsedeceğim bugün. Aslında bahsetmekten çok, fotoğraflarını paylaşacağım desem daha doğru olur. Gerçi kendisine fotoğrafçı demiyor bile sanırım, sadece bir hobi olarak yapıyormuş efendim. Fotoğraflarının büyük kısmında model kendisi, fotoğraflarını bu kadar çok sevmemin nedenlerinden biri de bu; fotoğrafçılığı kadar modelliği. Evet, bu şirin yaratığın ismi Mirjan, soyadı belirsiz, Deviantart ve Flickr gibi platformlarda kullandığı takma isim Rooze. Fotoğraflarındaki duruluk, sadelik, sessizlik göz kamaştırıcı. Dilerseniz Mirjan'ı http://mirjanrooze.com, http://rooze.deviantart.com ve http://www.flickr.com/rooze'dan takip edebilir, fotoğraflarının tümüne ulaşabilirsiniz.




14 yorumcuk:

ceren dedi ki...

yaptıkları ne kadar da ilham verici! böyle çalışmaları gördükten sonra işi gücü bırakıp makinayı alıp çıkmak istiyorum bi yerlere.

closet monkey dedi ki...

Ay yok artık bu kadar mı güzel olur bir insan ve üstelik o insanın yaşadığı yer! Yetmezmiş gibi süper kompozisyonları oluşturacak göz, yetenek ve sabır da aynı kişide toplanmış. Bir de 22 yaşındaymış yani gülerler adama.... Hepsi o kadar güzelki print alıp duvarlarıma asmak istiyorum. Antrparantez sergileyiş biçimine de bakmak lazım, nefis hazırlamış ve gruplamışsın resimleri ama sormadan geçemem, blogspot çıldırtmadı mı? Hayır html bilip ordan yapıyor olsan bile herbir fotoğrafın boyutlarıyla tek tek uğraşman gerekir böyle görünmesi için, bravo ne diyeyim.

Dışavurum dedi ki...

"budur" dedirten çalışmalardan bir tanesi...

Çavlan dedi ki...

closetmonkey, ben artık zaten hep html kodlarını kendim girmek zorunda kalıyorum, çünkü blogger'ın hem eski düzenleyicisi, hem de güncellenmiş düzenleyicisi o kadar ilkel ve berbat ki, ona bıraksam yazdığım her şeyin fontunu, büyüklüğünü, italik gibi özelliklerin tümünü mahvedip kafayı yedirtebilir. bir de blogger asla görselleri orijinal boyutlarında göstermiyor, küçüğü de seçsen büyüğü de seçsen genişlik üzerinden bir default değer veriyor ki 1- ne olursa olsun bizim blogun sayfa düzenine göre küçük kalıyor o ve 2- yan yana sergilenecek görsellerin genişliğinin değil boyunun aynı olması gerek mantıken. o nedenle evet tek tek uğraşmış olabilirim fotoğrafların boyutlarıyla :) ama değdi, pek şık oldu bence.

Mirjan. dedi ki...

Wow these are very old images! haha, thank you so much, I appreciate it a lot :D!

Çavlan dedi ki...

I know, some of them must be hundred years old, I'm a devoted "fan", I guess :)

Bay Kavun dedi ki...

Ne müthiş bir kendi hikayesine anlam katmak ve bunu bir yaşam biçimine dönüştürmektir bu. Aynı anda hem tuhaf, hem eşsiz, hem de güzel, çok güzel bu fotoğraflar -tıpkı yaşam gibi. Bir ilham kaynağı oldu benim için bunları görmek.

lobelik dedi ki...

bayılmamak elde değil.

evvah dedi ki...

ah evet galiba ben de ilk gördüğümden (hmm 4 sene oldu galiba benim de) beri takipteyim, çok nefis şeyler yapıo kıskanıyorum bazen :)

Aslısın dedi ki...

Harika, bayıldım. Hemen ekliyorum yer imlerime!

erdena dedi ki...

fotoğrafları mirjan çekiyorsa... aynı zamanda nasıl kendi resmini çekebiliyor?

zaman ayarı yapıp sonra kameranın karşısına mı geçiyor :)

erdena dedi ki...

pardon resmini çekiyor demişim... okuyunca kendimden utandım... fotoğrafını çekiyor demek istemiştim :)

Çavlan dedi ki...

tripod ve zaman ayarı kullanıyordur herhalde evet :)

sbl dedi ki...

fotograflar cok guzel gercekten, yalnız kendisinin de cok guzel olmasının fotograftaki rolünü ayırd edemiyorum; fotografa bakarken ona bakmaktan kendimi alamıyorum :)