21 Haziran 2011 Salı

Game of Thrones


Game of Thrones'la ve dün gece yayınlanan muhteşem sezon finaliyle ilgili yazılıp çizilecek çok şey var, ama genel bir sezon değerlendirmesi yapmak yerine karakterlerle ilgili bir nevi kim kimdir tablosu hazırlamak istedim. Normalde hiç ilgimi çekmeyen bir türde olduğu için önyargılarımı bir kenara koyup Game of Thrones'a başlamam uzun zaman aldı, ancak daha ilk bölüm bitmeden, bu dizinin yeni favorim olacağı ortaya çıkmıştı. Yalnız ilk birkaç bölüm boyunca karakterleri karıştırıp durdum - şu kimdi, bu onun nesi oluyordu, bunlar kaç kardeşti, peki ya şunun adı neydi vs. Bu yazının fikri de oradan doğdu işte. (İlk sezonu tamamlamadıysanız isim-resim ikililerine bakmakla yetinin ve açıklamaları okumayın derim, aksi takdirde spoilerlarla karşılaşmanız çok yüksek ihtimal.)

Eddard 'Ned' Stark
Winterfell Lordu ve ilk bölümden sonra Kralın sağ kolu. Eski dostu Kral Robert'a Westeros'un bir önceki kralını, deli Kral Aerys Targaryen'i tahttan devirmekte yardım etmiş (Aerys'i öldüren Jaime Lannister olmuş, o ayrı). Pek dürüst pek şeker pek prensipli bir adam, ama genelde böyle dizilerde adet olduğu üzere sıkıcı, iyiliği eziklikle karıştıran, baştan aşağı merhametten oluşan bir kahraman değil neyse ki. Değildi, daha doğrusu. 9. bölümün sonunda, üstelik kızlarının hayatını kurtarmak için "Hainim ben! Kral Joffrey çok yaşa!" da demişken üstelik, o sarı piç tarafından kellesi uçuruldu. Başrol oyuncusunu, kahramanını daha ilk sezon tamamlanmadan, pat diye öldürdü yani Game of Thrones. Bunun intikamı çok fena alınmalıdır.


Benjen Stark
Ned'in, bildiğimiz kadarıyla yaşayan tek kardeşi. Toplam üç kardeşi var: King Robert'ın zamanında evleneceği büyük aşkı Lyanna -ki Targeryen'ler tarafından öldürülmüş yıllar önce-, yine Targeryen'lardan biri, hatta galiba bizzat o zamanki kral tarafından öldürülmüş olan Brandon ve şu an kayıp olan, Duvar'ın, Night's Watch'ın en kıdemli muhafızlarından Benjen Stark.


Catelyn Stark
Winterfell'in Leydisi, Ned'in karısı, Lysa Arryn'ın kardeşi. Zamanında Ned'in abisi Brandon ile nişanlıymış, ama o öldürülünce Ned'le evlenmiş ("bari yabancıya gitmesin" mentalitesi mi? bilemedim). İnatçı, asil ve cesur ama biraz fazla düz bir kadın. Bir de Snow'a bu kadar köpek muamelesi yapmasa keşke. İyi anne, korkunç üvey anne.


Lysa & Robin Arryn
Ned'in ve Kral Robert'ın mentoru, Kralın da sağ kolu olan Jon Arryn, dizinin başında doğal nedenlerle ölmüş süsü verilerek tatsız, kokusuz, iz bırakmayan bir zehirle gizemli biçimde öldürülüyor. Catelyn'in kardeşi olan Lysa, işte bu Jon'un karısı imiş. Adam öldürülünce, saraydaki komplonun da az çok farkında olan -daha doğrusu oğlunu Casterly Rock'a evlatlık göndermek isteyen Kral Robert'ı engelleyebilmek için- Lysa, oğlu Robin'i alıp evine, Eyrie'ye gidiyor, nitekim Robin buranın Lordu. Pek fazla ağırlıkları yoktu bu sezon ama, ekranda göründükleri her sahnede tüylerimi ürpertmeyi başardılar, özellikle tahminen 8-9 (?) yaşında olan Robin'in deli anasının hababam memelerini emmesiyle. Iıgh. (Kitapta oğlanın adı Robin değil Robert)


Robb Stark
Geldik Ned ve Catelyn'in çocuklarına. Robb en büyükleri, Winterfell Lordluğu ona kalacak. Hatta kaldı. Hatta Kral olsun. İlk kitabın başında sadece 15 yaşında olan Robb, dizide biraz daha büyük gibi. Kurdunun adı (tüm Stark çocuklarının birer direwolfu var) Grey Wind.


Sansa Stark
Hanım hanımcık büyük kız. Joffrey Baratheon'un nişanlısı. Kardeşlerden en korkak ve en sünepe olanı gibi görünüyordu gözüme sezon boyunca, ama son bölümde biraz olsun bir karakter gösterebildiğini görüp acıyıverdim ona. Üstelik çok güzel. Kurdunun adı Lady (idi).


Arya Stark
En küçük kız. Bir nevi erkek fatma; dikkafalı, gözüpek, cesur ve okçulukla kılıç sallamada çok becerikli bir kızımız. Kadınlara uygun görülmüş geleneksel görevler yerine dövüşmeyi öğrenmeyi tercih eden, büyüyünce bir takım erkeklerin yanında süs mankeni gibi durmak yerine ciddiye alınmak isteyen Arya'nın kurdunun adı Nymeria.


Bran Stark
Ortanca çocuk. Winterfell'deki çatılara, uçurumlara, kulelere tırmanmayı, ok atmak yerine kendi kendine kalıp serüvenler yaşamayı çok seven Bran, tırmandığı kulelerden birinde Jaime ve Cersei'yi sevişirken görme talihsizliği sonucu sakat kaldı. Kurdunun adı Summer. (Bir de 6 yaşındaki en küçük çocuk, Rickon Stark var ama pek olayı olmadığı için ona ayrı bir fotoğraf koyamadım. Onun kurdunun adı da Shaggydog.)


Jon Snow
Stark'lar aslında 5 kardeş gibi görünüyorlar, ama anne ayrı-baba bir olmak üzere bir kardeşleri daha var: Jon Snow. Çocukcağızı piç piç diye aşağılıyorlar sürekli, zaten bu evrende piçlere Snow adı veriliyormuş hep. Ned'in evden uzak, savaşta olduğu bir yıl boyunca gizemli bir hatundan peydahladığı bu çocuk, yaş olarak Robb'a yakın diye tahmin ediyoruz. Bu karakter dünyaya olan kızgınlığıyla, sürekli doğru olanı yapmaya dair sarsılmaz inancıyla ve kendi hatası olmayan bir şeyden dolayı yaşamı boyunca itilip kakılmasıyla, genç kahraman tiplemesine en çok uyan kişi. Sanırım bu yüzden de en az sevdiğim kişi. Snow'u canlandıran aktörün tipi de -Küçük Emrah kaşlarıyla hep O harfi şeklinde duran dudakları- yardımcı olmuyor onu sempatik bulmama. Diğer kurtlardan farklı olarak bembeyaz olan kurdunun adı Ghost.


Theon Greyjoy
Ned'in koruması, aynı zamanda da rehinesi. Zamanında isyan etmiş olan Lord Balon Greyjoy'un biricik oğlu. Şimdiye dek bir fahişeye kafayı takmış olması haricinde pek bir özelliğini göremedik, ama çok güvenilir biri gibi durmuyor.


Tywin Lannister
Lannister kardeşlerin (Tyrion, Jaime ve Cersei) babası, Casterly Rock Lordu. Biraz korkunç bir adam. Tywin'in başı çektiği Lannister'lar teknik olarak tahtta oturuyor olmasalar da krallıktaki en güçlü, en tehlikeli ve en zengin aile.


Tyrion Lannister
En küçük kardeş, bir cüce. Pek zeki, alaycı, hınzır ve hazırcevap bir imp kendisi, cüce olduğu için babasının yüz karası, ama Lannister'ların arasında şüphesiz en iyi kalpli olanı. İçkiyi, fahişeleri ve kitapları da çok seviyor ayrıca. (Son iki bölümde Sibel Kekilli'nin canlandırdığı Shea karakterine de abayı yaktı, hadi bakalım.)


Jaime Lannister
Cersei'in ikizi, Casterly Rock'ın varisi. Yakışıklı, zengin, güçlü, şövalye falan. Gel gelelim küçük bir çocuğu sırf istemediği bir şeye tanık oldu diye bir kuleden aşağı atabilecek kadar kötücül olan Jaime en az ikizi/sevgilisi Cersei kadar entrikacı. Yine de derinlerde, çok derinlerde altın kalpli birisi olabileceğine inanıyorum. Neden bilmem, belki çok feci Sawyer'a benzediği, belki de o alaycı bakışları ara sıra büyük bir hüzünle dolar gibi olduğu için :p Yine de pek bir onurunu ve gururunu görmedik şimdiye kadar.


Cersei Lannister
Jaime'nin ikizi, Kral Robert'ın karısı. Lannister'lar birbirlerine çok düşkün, hatta bazen biraz fazla düşkün (ilk bölümün son sahnesiyle son bölümün ortalarındaki bir sahnede, Cersei ikizi Jaime ve kuzeni tıfıl Lancel ile yatarken buna iyice şahit oluyoruz). Cersei'in soyadını Baratheon değil Lannister kabul etmemin nedeni de bu, o kadar altın sarısı bukleleri, arızaları, kaltaklığı ve hiç azalmayan kibriyle o kadar Lannister ki.


Joffrey Lannister
Kral Robert ve Kraliçe Cersei'in üç çocuğu var: Joffrey, Myrcella ve Tommen Baratheon. Baratheon hanedanındalar ama, Baratheon falan değiller tabii ki, anne de baba da Lannister olunca çocuk da bir Lannister olur herhalde. En büyükleri (ve en salakları, en gıcıkları, en korkakları ve en piçleri) Joffrey, Kral Robert ölünce Westeros'un yeni kralı oluyor ve yaptığı ilk işlerden biri, Eddard Stark'ın kellesini uçurmak. Ancak sezonun sonlarına doğru bir avuç kişi tarafından anlaşılıyor ki, Joffrey ve kardeşleri Robert'ın değil, Cersei'nin ikiz kardeşi Jaime'nin çocukları. Hepsi de ensest ilişki ürünü (bu tek başına Joffrey'nin psikopatlığını açıklamaya yeter mi? Sanmam.), hepsi de saf Lannister. Ve sarı sayko 12'lik Kral Joffrey de tahtın gerçek varisi falan değil tabii ki.


Robert Baratheon
Kraldı, bir av sırasında bir aslan domuzcuk tarafından parçalanınca öldü gitti. Bir zamanların korkusuz savaşçısıymış, ama bizim gördüğümüz kadarıyla şişko, fahişelerle takılmadığı zamanını yiyip içerek geçiren, krallıktan da, politikadan da pek anlamayan, pek sevmediği karısıyla öylece yaşayıp giden bir adamdı Kralken.


Renly Baratheon
Robert'ın en küçük kardeşi. Ortanca kardeş, tahtın gerçek sahibi, henüz yüzünü görmediğimiz, gece gündüz kan döktüğü, tam bir asker olduğu söylenen soğuk Stannis. Resimde görülen Renly ise konsey üyelerinden biri, düzgün ve aklı çalışan bir adam, ama genelde uçarı ve havaî olarak görülüyor. Robert ölünce tahta geçmek için darbe yapmaya hazır, ama Ned kendisine destek çıkmadığı için tacı (krallar taç takar mıydı?) elinden kaçırıyor.


Petyr Baelish
Nam-ı diğer Littlefinger, sarayın haznedarı (ya da veznedarı? öyle bir şeyi işte). Bencil, fırsatçı, çakal ama bir türlü sinir olamadığım çok zeki karakter. Uzun yıllardır Catelyn Stark'a aşık bir de, çocukluk arkadaşıymışlar.


Varys
Kralın konseyinde Master of Whisperers olarak hizmet ediyor, yani casus başı. Her yerde, kuzeyde bile "küçük kuşlarına" rastlamak mümkün. Hadım edilmiş, ilginç bir kişilik.


Viserys Targaryen
İsyan sırasında öldürülen Deli Kral Aerys'in oğlu. O ve kızkardeşi Daenerys Westeros'tan atılmışlar, yıllardır denizin diğer tarafında sürgün hayatı yaşıyorlar. Tahtım da tahtım diye tutturan Viserys, kızkardeşini başlarındaki herife satarak barbar halk Dothraki ile bir ittifak kurmayı, onların güçlü ordularıyla da Westeros'a dönmeyi ve tekrar Kral olabilmeyi umuyor. Ukala dümbeleğinin teki olan, kızkardeşine bok muamelesi yapan, kusulası iğrençlikte Viserys, benim için en nefret uyandıran karakter ödülünü Joffrey'yle paylaşıyor ve neyse ki, neyse ki Drogo'nun elinden süper (biz izleyenler için süper, onun için korkunç filan tabii) bir şekilde ölümü tadıyor.


Daenerys Targaryen
Önce Targaryen prensesi, Khal Drogo'yla evlendikten sonra Khaleesi, Drogo'nun "moon of his life"ı, şimdi de kalan bir avuç Dothraki ve esirlerin Khal'ı. Sezona masum, küçük bir kız olarak başlayıp güçlü bir ejderhaya, evet resmen ejderhaya dönüştü, önümüzdeki sezonlarda ortalığı kasıp kavuracak diye tahmin etmekteyim.


Khal Drogo
Göçebe Dothraki kabilesinin lideri. Düşmanlarını çıplak elleriyle öldürüp, dillerini koparıp yemekten zevk alan savaşçı Drogo tabii ki iğrenç, tabii ki psikopat, ama hayvani bir çekiciliği var, kabul etmek lazım. Doğduğu günden beri hiç kesilmemiş olan poposuna gelen uzun örgülü saçı, şimdiye dek bir kez bile yenilmediğinin kanıtıymış. Daenerys'e aşık olmasıyla yumuşak bir tarafı olduğunu da görüyoruz. Son bölümde başına gelenler çok acı, çok. Hem de ne uğruna?


Jorah Mormont
Westeros'tan sürülen bir şövalye, Targaryen'lerin emrinde çalışıyor -onlara danışmanlık yapıyor. Night Watch'ın kumandanı Jeor Mormont'un oğlu ayrıca. Karakteri kimbilir ne gizemlere gebe, Benjen Stark gibi bu açıdan. Pek hoş bir adam.


___________ O ___________

Ekler:
(Kitabı okumaya başladıktan sonra fark ettim ki
dizide gözden kaçmaya müsait çok yan karakter varmış!)


Alliser Thorne
Robert'ın isyanı sırasında Kral Aerys'in safında savaştığı için, Sur'a ceza olarak gönderilmiş. Jon Snow'la dalga geçebilmek için ona Lord Snow lakabını takan, zavallı Jon'a hayatı dar etmeyi kendine görev edinmiş dünyanın en büyük gıcığı, Sur'un silah ustası.
Jeor Mormont
Sur'un Kumandanı, sürgün Jorah'nın da babası. Gece Nöbetçileri'nde hizmet edebilmek için, topraklarını feda etmiş.


Üstat Aemon
Sur'un yaşlı mı yaşlı, kör Üstadı Aemon aslında bir Targaryen, Daenerys ve Viserys'in büyük babalarının kardeşi.

Yoren
Gece Nöbetçileri'ne katılacak oğlanları toplayan adam. Ned'in infazından sonra Arya'yı bir oğlan gibi göstermek için saçını kesip onu Sur'a gidecek acemilerin arasında saklıyor.

Samwell Tarly
Lord Randyll Tarly'ın en büyük oğlu, Sur'a eğitilmek için Jon Snow'dan sonra geliyor ve piçimizin Pyp ile Grenn'den de yakın dostu oluyor. Sert olmamasını, dövüşmek yerine müzik dinleyip kitap okumayı tercih etmesini, kan görünce bayılmasını ve şişkoluğuyla yumuşaklığını kabullenemeyen babası, topraklarının ve şatosunun yönetiminin asıl istediği küçük oğlu yerine Sam'e kalacak olmasını kabullenemeyip, onu Sur'a katılmaya zorluyor (karalara bürünenler topraklarından vs. vazgeçmiş oluyorlar), aksi takdirde onu kendi elleriyle öldürüp, annesine avda atından düşüp öldüğünü söyleyecek. Samwell de yaşamayı seçiyor doğal olarak.

Bronn
Herhangi bir ünvanı olmayan ama kılıç dövüşünde çok yetenekli bir paralı asker. Genelde hangi hanedanın daha çok altını varsa onlara daha büyük sadakat duyuyor, ama çıkarcı kişiliği ve mizah anlayışı onu izlemeyi daha eğlenceli hale getiriyor sadece. Bir süredir Tyrion'un servisinde.


Syrio Forel
Arya'nın "dans" hocası, Braavos'lu büyük kılıç ustası. Ned Stark'ın tutuklanışının ardından Lannister'ların muhafızları Arya'yı da almaya geldiklerinde küçük kızı koruyor ve idman yaparken kullandıkları tahta kılıçla savaşarak Arya'ya kaçmasını söylüyor. O tahta şeyle muhafızlardan birini haklıyor da. Sonra ne oldu görmüyoruz ama öldüğü açık, Arya kaçmadan önce son gördüğü bir sürü zırhlı mırhlı muhafızın karşısında tek başına dövüşen, son anda tahta kılıcı da kırılan bir Syrio Forel çünkü.

Doreah
Daenerys Drogo'yla evlenirken, Viserys'in düğün hediyesi olarak üç hizmetçi kız alıyor. Bunların ikisi Dothraki köleleriyken, biri 9 yaşındayken annesi tarafından geneleve satılmış Doreah, ki görevi, Dany'ye "aşk sanatı"nı öğretmek.

Jory Cassel
Winterfell'in silah ustası Rodrik Cassel'in yeğeni ve Winterfell'in muhafız kumandanı. Sezonun ortasında Jaime Lannister tarafından kafası yarılarak öldürülüyor.

Osha
Osha, Robb tarafından yakalanıp Winterfell'de esir tutulan bir 'wildling'. Geçen zamanla Bran'le arasında bir nevi dostluk gelişiyor.

Üstat Luwin
Starklar'ın danışmanı, şifacısı ve özel öğretmeni. Pek güvenilir bir amca. Bütün Stark veletlerini o doğurtmuş.

Üstat Pycelle
Yedi Krallık'ın Baş Üstadı, Küçük Konsey'in bir üyesi. Kral Robert'tan önce üç krala daha hizmet etmiş, pek yaşlı.

Sandor Clegane
Westeros'un en tehlikeli savaşçılarından kabul edilen Sandor ya da lakabıyla Tazı, Joffrey'nin yeminli fedaisi. Küçükken sadist abisi Gregor tarafından oyuncağıyla oynadığı için yüzünün yarısı yakılmış, o zamandan beri şövalya ünvanını almış abisinden ve ikiyüzlü bulduğu şövalyelik kavramından nefret ediyor. Kasabın oğlu masum Mycah'yı (Kraliçenin emriyle de olsa) katlettiği için Arya Stark'ın nefretini kazanmış durumda.

Barristan Selmy
Kral Muhafızları'nın Lord Kumandanı, Yedi Krallık'taki en meşhur şövalyelerden biri. Joffrey tahta geçince, yaşlı diye Barristan'ı "emekli" ediyor.

Loras Tyrell
Lakabı Çiçeklerin Şövalyesi, bütün Westeros'ta güzelliği dillere destan. Sansa'yı El'in onuruna düzenlenen turnuvada çok etkiledi, ama aslında Renly Baratheon'un gizli aşığı.

Lancel Lannister
Kralın silahtarı, Cresei'in kuzeni. Tıfıl, 15 yaşında (en azından kitapta) ve kuzeni Cersei, ikiz kardeşi Jaime olmadığı zamanlarda yatağını onunla paylaşıyor.

Shae
Tyrion Lannister'in pek bir ilgisini çeken genç fahişe. Sezonun sonunda Tyrion Kralın Toprakları'na dönerken yanına gizlicea Shae'yı da almaya karar verdi, babası aksini buyurduğu halde.

Ros
İlk sezonun başında Winterfell'in dışındaki bir genelevde yaşayıp Tyrion Lannister ve Theon Greyjoy'a yarenlik eden, sezonun ikinci yarısındaysa Kralın Toprakları'na gelip Serçeparmak'ın sahibi olduğu genelevde çalışmaya ve 120 yaşında görünen Baş Üstat Pycelle'in yatağını ısıtmaya başlayan Ros, fark edebildiğim kadarıyla kitapta olmayıp da diziye eklenen tek karakter.

___________ O ___________

Karakterlerin hepsi birbirinden şahane, ama favorim Tyrion. Ya da Daenerys. Ya da Jaime. Ya da Arya, karar vermek güç :D Sizinki hangisi?

42 yorumcuk:

csyasoo dedi ki...

http://2.bp.blogspot.com/-FY3Mxq-1Gy4/TcrD3nsPsRI/AAAAAAAAAO0/D4mATFWd2e8/s1600/gameofthrones.png

ve

http://screenrant.com/game-of-thrones/

Aileler hakkında detaylı çalışmalar.
Ayrıca mükemmel bir dizi. Eline sağlık.

Arcane dedi ki...

Arya ve Daenerys.:) Bi de biri sevabına Joffrey'i öldürsün de rahatlayalım.

Imp dedi ki...

Robert Baratheon bir aslan tarafından öldürülmedi, avlamayı çok sevdiği bir domuz öldürdü onu.

Son bölümdeki ozanın şarkısında aslında bir aslan onu öldürdü gibi sözler var. Bunun nedeni Lannister'ların simgesinin aslan olması. Yine aynı şekilde ozanın dilinin kesilmesine neden oluyor bu iğneleme.

Lee dedi ki...

Benim favorim Daenerys Targaryen kesinlikle. Özellikle sezon finalindeki o hali çok etkileyiciydi. Şimdi 3 adet yavruya sahip, onlar büyüdüğünde westeros'ta vay anam vay haller olacak.

Ayrıca Tyrion, Arya ve John'u da çok seviyorum. diğer favorilerim. 2. sezonda Stannis Baratheon olarak Gerard Butler'ı görebilirmişiz, ki inşallah bu gerçekte olur. Çok sevdiğim bir oyuncu.

Ayrıca kurtlara dizide çok az yer veriyorlar, kitaplarda ise çok daha fazla yer alıyorlardı. Göstersinler bol bol, özellikle Ghost ve Nymeria'ya bayılıyordum ben :)

Sansa gebersin, Joffrey'in bütün uzuvları kopsun, Littlefinger ölsün, bütün Lannister'lar (Tyrion hariç) ölsün.

Şimdi işin yoksa 284 gün bekle, 2012 bahar nedir yahu?

İzlemeyen varsa hemen başlasın derim. Efsanevi bir dizi :)

^^

gmnydn dedi ki...

Bu sezonki dizileri degerlendirdiginiz yazida gorup merak edip izlemeye basladigim ve bugun bitirdigim bu diziyi cok begendim. O acidan tesekkur ederim.

Bence en kilit karakterler Snow, Imp ve dragonlariyla Targaryen.
Snow: Annesinin kimligi son derece buyuk bir onem tasiyor bence. Onu, duvarin ote yanindan "King's Landings"in en ust noktalarina sicratabilir.
Imp: Kimin tarafini sececegi cok onemli. Bana kalirsa kotuden yana olup en son asamada iyiden tarafa gececek. Bir nevi "Darth Vader" yani.
Targaryen: E dragonlarin olunca kim seni durdurabilir ki bilemedim....
Bir de plase olarak Shae var. Dikkatinizi cektiyse bu ablaya ates pek birsey yapmiyor...

Gelecek sezon icin 2012 Bahar tarihi coook uzak. Kitabini alip okumak sonra nostalji icin diziyi izlemek guzel olabilir. Basili olani alip aylarca gelmesini bekleyemeyecek kadar sabirsiz olanlar icin Amazon'da Kindle versiyonu satiliyor. Ilk 4 kitap 22 dolar. Tabii Ingilizce.

Yorum kismina korsan yazi yazmis gibi oldum ama kusura bakmayin :)

Impaler dedi ki...

Barristan Selmy'i aradı gözüm. Benim favorim odur.

Yoğurt. dedi ki...

çok güzel, rehber niteliğinde bir yazı olmuş. karakterlerle ilgili düşüncelerinizin büyük bölümüne katılıyorum. favorilerim arya, robb ve öldü ama ned stark.

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Sanıyorum büyük çoğunluğun favori karakteri Tyrion Lannister'dır, oynaması en güç rol onunki ve harika bir oyunculuk çıkarıyor, Emmy'e de aday olursa hiç şaşırmam.

M.Fatih NARALAN dedi ki...

Jorah Mormont bana pis bişiler karıştıracak gibi geliyor aslında ama tabikide favori eleman benim için Snow;
yalnız bu dizide öğrendiğim bişey var bel bağladığımız adamın kelleyi alıyorlar.

particle dedi ki...

Daenerys, Arya,Syrio Forel, Khal Drogo favorilerim-di.

9. bölümden sonra anladım ki,dizide ana karakter ayrıcalığı yok. Her an herkese gidici gözüyle bakıyorum:/

Joffrey'nin tipini görünce sinirlerim bozuluyo, onun için diyecek bir şey yok.

Hikayeci dedi ki...

hakikaten güzel bir tanıtım oldu.ben ilk bölümden beri sıkı takipçiydim ama aynen sizin de dediğiniz gibi izlerken kimin kim olduğunu neden öyle davrandığını falan karıştırıp duruyordum,sahne geçtikten sonra hatırlayabilip ancak anlıyordum:p benim de kesinlikle favorilerim tyrion ve daenerys.ayrıca stannis olarak gerard butler'ı göreceksek süperötesi olur.bu arada twitter'da epsilon yayınevi yazınızı tweetledi:)

even better than the real thing dedi ki...

Benim en sevdiğim karakterler Khal Drogo ve Ned Stark idi, ama başlarına gelenlerden sonra... Çok acımasız bir dizi bu. :P

Şimdi favorim Imp. Peter Dinklage mükemmel oynuyor ve role çok iyi oturmuş,Tyrion da hem esprili hem akıllı, sempatik bulmamak çok zor onu.

Yazı tabi ki nefis olmuş. :)

Zeynep Ertaş dedi ki...

favorim daenerys ama dediğiniz gibi bütün karakterler süper cidden, acaip derinlikliler gerçekciler. sanırım roman uyarlaması olunca böyle oluyor, temeli sağlam dizinin nede olsa:) peki şu tomboy kızın dans hocası yani işte kılıç hocası :) öldü mü?

mit dedi ki...

Bu dizi daha çıkmadan önce sayfalarca çeviri yapıp haberler yazmama rağmen hala tek bir bölümünü izleyemedim. Kocaman bir ukde içimde :(

Bu yüzden yazınızın sadece ilk paragrafı okuyabildim ama yazının güzel olduğuna eminim :)

En kısa zamanda başlamam lazım.

Sycorox dedi ki...

Aria ve Daenerys hatunlar favorim benimde. O değil biz şimdi nasıl bekleyeceğiz o kadar zaman ya :(

Lorean dedi ki...

Bu yazıyı çok faydalı bulduğumu söyleyemem. Diziyi, dokuzuncu bölümde Ned'in kellesinin uçurulacağını bilecek kadar izlemiş olan kişilere karakterler hakkındaki temel bilgilerin sunulmasına gerek var mı? Bunun yerine, diziyi izlemeye yeni başlamış olan kişilere hitap etmesi açısından açık spoiler vermekten kaçınılabilirdi.

Ve evet, ilk iki bölümde ben de isimler ve yerler konusunda bocalamıştım, başka bir sürü insanla beraber. İnternette aile ağacına bakmam gerekti. Karakterleri ve yerleri tanıtmak konusunda yetersizdi dizi.

Jon Arryn'i öldürenlerin Lannisterlar olduğundan emin olmayın.

Arya'yla ilgili ilginç bir bilgi de kılıcının isminin Needle olması. Leydilik ve dikiş...

Sevdiğim karakterlere gelirsem;
- Eddard Stark.
- Tyrion. İlk ikisini neden sevdiğimi açıklamama gerek yok herhalde.
- Jon Snow. Kendi etmediği bir kabahatten ötürü sürekli "Özet geç!" diye aşağılanmasına inat, saygı duyulan bir birey olma çabasını desteklediğim için değil sadece. Aktörün tipi benim bir arkadaşıma benziyor, sanki o arkadaşımı izliyormuşum gibi hissediyorum.
- Lady Stark. Annemi andırıyor.
- Jamie. Benim yarattığım bir karaktere benzediği için. Aslında Jamie'nin tamamiyle onursuz birisi olduğu söylenemez, Ned'le arasında geçen o über-epik kılıç dövüşünü hatırlayın. Belki kibirin getirdiği bir onur, ama olsun. Ve sonra Jamie'nin Mad King'i çok sayıda insanı kurtarmak için öldürdüğü, o kadar da kötü birisi olmadığı ortaya çıkıyor. Ama yine de, 10'uncu bölümde Lady Stark'a söyledikleri onu "sevdiğim karakterler" listesinin epey gerisine düşürdü.
-Daenerys.
- Cersei. Evet, kötü bir karakter olsa da bu güçlü, zeki, kibirli kadını izlemeyi seviyorum.
-Sibel Kekilli'nin canlandırdığı karakter de epey karizmatik. "Drink." Diyarın en zengin adamlarından birisiyle o bölümdeki gibi konuşabilmesi...

Tiksindiklerim;
- Joffrey. "Veled-i zina" küfrünün kelime karşılığı.
- Littlefinger. AQP'li milletvekili.
- Starkların en küçük oğlu. Bran'i en küçük çocuk zannediyordum ilk başlarda, Robb'un Winterfell'den ayrıldığı bölümde "Bu çocuk nerden ortaya çıktı?" demiştim.
- Lysa & Robin Arryn o çemberden aşağı düşse üzülmem.
- Viserys bu denyolukla yine iyi yaşadı o kadar bölüm.

irem dedi ki...

Çavlaaan süper görünüyor bu post hemmen başlıyorum game of thrones'a başlamakla kalmıyor yeyip yutuyor ve sonra soluğu yine burda alıyorum :))) Kaç vakittir izliycem izliycem bir türlü oturamadım başına en sonunda dedim tamam çekin bana şu herkesin dilindeki diziyi o zman da bitmesine 3 bölüm kalmış hadi dedim hepsi bitsin öyle izleyeyim sonra elin dizisi için köle olmayayım ne zamandı yeni bölüm ne zamandı diye :)) Evet zaman bu zamandır derhal izleniyor bu epik eveeet kesin epik dizi!

closet monkey dedi ki...

Faydalı değil diye yazmış biri vallahi fayda kısmını bilemeyeceğim ama ben çok severek okudum yazıyı GOT'un 1. sezonunu izlemiş biri olarak. İzlememiş olanlar zaten bir sürü aile ağacı hanedan tablosu harita felan var internette onları incelesinler, izlemeye başlamadan kapsamlı karakter bilgisi edinmeyi beklemesinler çünki olaylar doğal olarak dizi başladıktan sonra olmaya başlıyor. Karakter keşfi + gelişimi sezon boyunca sürüyor. Bir deee itiraf etmek gerekki ben hala ara sıra bazı karakterlerin isimleri neydi hangi hanedandılar saraydaki görevleri neydi bunları karıştırıyorum:P Her neyse efendim biraz önce son bölümü izledim ve bilhassa son sahneyi gözönüne alaraktan favorim olan karakter kesinlikle DAENERYS diyorum <3

Umut dedi ki...

Favori karakterime karar veremiyorum çok fazlalar. Drogo favorimdi esasında, şimdi tahtını Daenerys'e bıraktı :p Ondan sonraki favorim Arya (bir dizide küçük kızı favori göstereceğimi söyleseler.. )

Imp'i izlemek süper. Yalnız Sibel'le (karakterin ismini hatırlamayınca böyle oluyor) karşı zaafiyeti bir yerinde patlamaz umarım. Aman yavrum dikkat et diyorum buradan kendisine :p

Snow'un hikayesini merak ediyorum ama o dudaklar yok mu, üzüyor beni. Robb da karizmatik bir arkadaşımız ama korkmaya başladım onun için, böyle King in the North falan derler bir sonraki bölüm kelle melle uçar maazallah...

Jamie Lannister'ın hikayesinin giderek ilginçleşeceğini tahmin ediyorum. Lannister tayfasından hikayesini en çok merak ettiğim eleman o sanırım.

Gofret Joffrey iyi oynuyor, umarım çocuğu gerçek hayatta yolda falan hırpalamazlar :)

yasgule dedi ki...

ben bu diziyi bir haftada yalayıp yuttum, hatmettim resmen! şimdi son 5 dakikadır laptopın başında en sevdiğim karakter hangisi diye düşünüyorum ama seçemedim cidden seçemedim, bütün karakterler o kadar iyi çizilmişler hepsi de o kadar başarılı oyuncular tarafından canlandırılıyorlar ki, littlefinger'ı bile seviyorum, coffrey'i bile --bir dereceye kadr!-- seviyorum. hele hele başında çalan jenerik müziği? bu kadar epic bir müzik olabilir mi?

müthiş bir dosya olmuş ama şimdi kederlendim,nasıl bekleyeceği 2012 nisanına kadar nasıl?

Süpersonik dedi ki...

çok güzel anlatmışsın, teşekkürler =)

kerevizli kedi dedi ki...

böyle epik diziler daha fazla olsa ya...favorilerim daha ilk bölümden daenerys, tyrion ve arya idi. sonradan littlefinger'ı da sevmeye başladım, sebebini bilmiyorum, millete soktuğu zekice laflar sebebiyle olabilir belki.
ve sanırım jon snow'un aktör seçimi başarısız olmuş, görünen o ki kimse oturtamıyor öyle bir karakteri o tipe ve yüz ifadesine. :)

Junon dedi ki...

süper post...dizi süper, tam film tadında...ben de izlerken isimleri karıştırıyordum...
Ned Stark'ın ölmesini daha doğrusu Sean Bean'in diziden ayrılması beklemediğim birşeydi, ama böyle süprizler olunca daha izlenesi oluyor...
Daenerys, Tyrion ve Arya benim de en keyif aldıklarım .joffrey nasıl itici bir tiptir öyle

Zak dedi ki...

Kitaplarını yakın arkadaşım hararetle önerdiği için biliyordum ama okumadım tabi adama yüz vermeyip. 2. kitabın kapağı çok hoşuma gitmişti yanlız. Kapakta bir süvarı karizmatik bir şekilde dibindeki beyaz kurtla beraber poz veriyor. Diziyi izlemeye başladıktan sonra öğrendim ki o kapaktaki Jon Snow'muş. Oha dedim ilk bölümlerde, bu mu o karizma sahibi adam olacak. Ama ilk sezon sonu itibariyle o ışığı gördüm Snow'da. Favori karakterim oldu. Bastard bi kere süper bi lakabı var :D

Ayrıca Viserys ile seviş olan o Khaleesi hizmetkarı hatun kişi çok güzel, diğer favorim de o :D

Hayalci dedi ki...

Mükemmel olmuş!Deli yaradı işime,çok teşekkürler.)

okyay dedi ki...

evet ben de game of thrones'un hastası olanlar kulübüne katıldım gitti, kesinlikle mükemmel bir dizi <3

favorimi seçmek çok zor, tonla karakter var ve bunların çoğuda favorim olmayı kaldırabilecek yapıda karakterler....ama tek bir kişiyi seçmem gerekiyorsa jaime lannister derim. alışıldık olmayan bir cevap biliyorum ama çok enterasan geliyor bana ve ileriki sezonlarda bizi baya baya şok edeceğini düşünüyorum neden bilmem (:

Tolga Tekin dedi ki...

Üstat Pycelle hakkıdna çok az yazmışsın, son bölümde çok sağlıklı olduğunu gördük ama dışarda herkese karşı çok hasta ve takatsiz taklidi yapıyor. yeni sezonda onun da bombalarını bekliyoruz

Takipçi dedi ki...

favori karakterim başta arya, sonra jon kar, tyrion, ölülerden ned, robert ve drogo.

favorim olmasa da izlemeyi çok sevdiğim karakterler: khaleesi, robb, catelyn, jamie, jorah mormont, varys

nefret ettiğim karakterler: sansa, baelish, cersei, joffrey, viserys.

sevdiğim yan karakterler: tazı, osha, bronn, samwell

ifrit olduğum yan karakterler: alliser thorne, pycelle, lancel

bana da theo bozneşe'ye pek güvenilmemesi gerekiyormuş gibi, ilerde başının altından birşeyler çıkacakmış gibi geliyor. aynı şekilde shea'yı da gözüm tutmadı..

stannis baratheon'u kimin oynayacağını,nasl bir adam çıkacağını çok merak ediyorum..

2. kitap ne zaman çevrilecek acaba?

KadirBey dedi ki...

Bitireli beş dakika oldu ve şunu söyleyebilirim harika bir dizi ! Bloguma da yazacağım birazdan. Bu yabancıların dizi tatilleri neden bu kadar uzun ya 2012 falan diyorlar :( Kitabın türkçesi çıkmışsa okumak istiyorum.Bende ilk başta ailelerde sorun yaşıyordum ama artık pek karıştırmıyorum.Şu kurtlar çok acayip ya Lady'nin ölüp Bran'in gözlerinin açılması falan.Karakterlere gelirsek

Daenerys, Arya,Tyrion,Robb canlarım.

Joffrey ve Robinden ölesiye nefret ediyorum bilmiş bebeler ! Joffrey'nin ölümü Sansa'nın elinden olsun.Petyr salağına birinin herkesin ortasında laf sokup öldürmesini istiyorum.Ama sanırım en çok Cercei den nefret ediyorum Daenerys 'in bebelerinin ateşlerinde yanar inşallah !

Yukarıda biri yazmış mantıklı geldi bizim Sibel'in Shae'si targaryen falan mı acaba ? Ateş etki etmiyor, geçmişi belirsiz.İleride lannisterları temsilen Daenerys ile mi savaşır acaba? İki dakikada senaryo yaptım hahahha. Son bölümde yaşlı adamı öyle görünce biraz ilgimi çekti niye öyle yapıyor acaba ? Bu arada içimde Syrio Forel'in ölmediği umudu var umarım ölmez not today !:)

Vezire P. dedi ki...

Yüzüklerin Efendisi'ni anımsatıyor bana. Gerçekçiliği ve atmosferi gayet başarılı. Ama müzikler yetersiz kalmış. Bir de keşke cinsellik ilk bölümden bu kadar ön planda olmasaymış gayet iyi olurmuş.


http://vezirep.blogspot.com/

Alper Erkmen dedi ki...

Detaylı, doyurucu, emek dolu bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık.

Taurus Skywalker dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis bir yazı olmuş. Yazınızı blogu da belirterek Divxplanet forumlarında Game of Thrones konularına ileti girdim. Diziyi gelince 1 seneye yakın bekleyiş çok koyacak adama... :/ 4 gün sonra çıkacak ilk kitap ve birkaç ay aralıklarla çıkacak serinin diğer kitaplarıyla idare edeceğiz.

güzidee dedi ki...

merhaba kitabı orjinal dilinden okuyorsun sanırım.Bende başlamayı düşünüyorum ama biraz gözüm korktu.Eğer okuyorsan kitap hakkında fikrini söyleyebilir misin ? Bu arada ellerine sağlık, harika bir yazı olmuş.

fatih dedi ki...

ingilizce ilk 4 kitabını almak isteyenler burdan bakabilir,

http://urun.gittigidiyor.com/Game-of-Thrones-Serisi-4-Kitap-Set_W0QQidZZ42887470

AYKUT DUMAN dedi ki...

favori tabiki de güzeller güzeli

Daenerys Targaryen

Trexx dedi ki...

Dostum Harika olmuş Kitap okurken çok fazla karıştırıyordum hatta kendime ufak ufak notlar aldım kim kimdir ? görevi nedir? ama şunu belirtiyim Jon Snow bence baş karakter final jon snow yapacak
Bide ejderlerden nefret ediyorum

Uğur ! dedi ki...

ned stark sonraki kitaplarda var miydi/ yani onu tekrar gorecekmiyiz?

Bir Küçük Pencere dedi ki...

Game of thrones harika bir dizi ve benden tavsiye haberlerini http://www.gameofthronesturkiye.com adresinden takip edin.

Hacı Zeus® dedi ki...

Helal üstad

Kafamdaki boşlukları doldurdum sayende :)

Arif YAVAŞ dedi ki...

Jon Snow her zaman benim favorim..

Esma Naz Akyol dedi ki...

Siz bunu yazali yillar olmus ama ben daha yeni okuyorum, evet. Bu harika diziyi bu kadar guzel yorumladiginiz icin de tesekkurler. Ama beni en cok Jamie'ye "belki de Sawyer'a feci benzedigi icin" ifadesini kullanan baskalarinin daha oldugunu gormek mutlu etti.

Adsız dedi ki...

Şu evrende Stannis kadar mükemmel bir adam daha var mıdır? Ayrıca evrendeki en mükemmel hane Lannister. Hayran olunası. Hepsi zekiler ve Starkların aptallıkları bu hanede yer yer Cersei dışında hiç yok. Tywin favorim Stannis'den sonra. Nefret ettiklerim ise Daenerys kezbanı - yönetmekten aciz bir kadından fazlası değil-, Robb Stark - Stannis'e biat etmeyip taç giymesi, isyancı oluşu, Freylere verdiği sözü tutmaması ve akraba katili oluşu yüzünden- , Tyrion -seride cüceler çok aşağılık olmasına , herkes onun doğumunu kıtlık olarak yorumlayıp, canavar diye bahsetmesine rağmen yaşamasına izin veren babasını öldürmesi, akraba katili oluşu yüzünden- ve son olarak Jon Snow. Ah, Jon. Hiçbir şey bilmiyorsun.

Favorilerim Stannis, Tywin, Visenya, Jaime, Euron