22 Mayıs 2010 Cumartesi

Heroes vs. Villains: Anything Could Happen

(Survivor 20.13 - 20.15)
Çok iyi bir sezon izledik. Heroes vs. Villains, gözümde Micronesia: Fan vs. Favorites (16. sezon) ve Cook Islands (13. sezon) kadar başarılı, kardeş kardeş ilk üçü oluşturuyor bu üç sezon, ama kendi aralarında bir sıralama yapamıyorum. Dördüncü olarak China (15. sezon) geliyor, beşinci sırada da Samoa (19. sezon) var. Mansiyonu da Palau'ya (10. sezon) veriyorum. Eğer Survivor'a yeni yeni bulaştıysanız ve tüm sezonları tek tek indirmek istemiyorsanız, benim önerilerim bunlar. Ama ilk 7 sezonu izlemedim ben, belki onların arasında da nefis sezonlar vardır.

Parvati'nin kazanamaması, final bölümün incelemesini yazmasını engelleyecek kadar kederlere gark edince Umut'u, bu yazı bana kaldı. Gerçi son yazımda yaptığım tahminler birebir tuttuğu için (öhöm!), artık yazacak bir şey kaldı mı, daha doğrusu yazacak bolca şey var da, kendimi tekrara girer miyim onları yazarken, bilemiyorum. En iyisi okuyup görmek bu durumda :)

Sandra çok da kötü bir galip sayılmaz, geçen sezonun Natalie'sinden çok daha iyi, ya da onun yerinde Colby'nin olmasını hiç mi hiç istemezdim, mesela. Ama Sandra'nın, birinci günden beri 'en büyük tehdit' olarak görülen, yine de oyunun sonuna kadar gelmeyi başaran, oyunun fiziksel, sosyal ve stratejik aşamalarının üçünün de hakkından ustalıkla gelen Parvati'yle karşılaştırılması imkansız. Jüri, tıpkı 19. sezondaki gibi oyunu en iyi oyuncuya vermek yerine, kuyruk acısından dolayı, kendisine ilişmeyene, onun kaybetmesinde parmağı olmayan pasif oyuncuya verdi. Sandra'yla Russell'a duydukları nefret konusunda da birleşmiş olmaları, buna tuz biber oldu. Rupert, Amanda ve Candice gibi, kompleks içinde yüzen, bitter oyuncuların karşısında, Parvati'nin başından beri şansı yoktu. Bu göz önüne alındığında, 6'ya 3 oy almak iyi bile, ben bu kadarını bile beklemiyordum açıkçası (Coach şaşırttı beni).


Suç, Russell'ın tabii ki. Parvati Sandra'nın alacağı oyları öngörerek, finale Jerry'i götürmelerini, Sandra'yı elemelerini önerdi. Ama immunity necklace o tur Russell'ın boynunda olduğu için kararları o veriyordu, ve her zamanki sanrılarla dolu perspektifinden, Sandra'nın taş çatlasa bir tek Courtney'nin oyunu alacağını gören Russell, Jerry'i eledi. Parvati'yi göndermemesi ise, Jerry'i Parvati'den daha büyük bir tehdit olarak gördüğü için değildi kesinlikle, Jerry'nin oyunu alacağına emin olduğu içindi (Parvati final tribal'da bunu açıkça söylemeseydi, alacaktı da). Parvati ise jüride olsa oyunu Sandra'ya vereceğini söyleyerek, kendini kurtarmış oldu. Russell, eski Russell değil. Son 4-5 bölüm boyunca, benim hiçbir şekilde saygı duyamadığım, hata üstüne hata yapan, kontrol manyaklığı, paranoyaklığı ve kabadayılığı nedeniyle pek çok açık veren bir social freak'e dönüştü. Oysa Samoa'da kazanması gereken, Sole Survivor ünvanını hak eden, kesinlikle oydu. Her ne kadar farkına varmadan (Boston Rob'ın dediği gibi) kazanmak için değil, sona kalabilmek için oynamış da olsa, oyunun sosyal tarafının önemini, son anda kazanana karar verme gücünün jüriye geçtiğini ve jürinin onun elediği insanlardan oluştuğunu hiçbir şekilde algılayamıyor gibi görünse de, stratejik olarak onun sergilediği oyunun yanına bile yaklaşamayan oyuncularla oynuyordu; Samoa'nın asıl şampiyonu oydu. Heroes vs. Villains'ta, aynısı geçerli değil. Akıllıca ve cesur hamleler yaptığı doğru, ama oyunu özellikle ikinci yarıda çok fazla özensizleşti ve hatta psikopatçalaştı (!). Heroes vs. Villains'ın asıl şampiyonu, Micronesia'dakinden (ki kazanmıştı orada) bile daha iyi bir oyun çıkarmış olan Parvati tabii ki.


Daha oyun başlamadan, herkes Parvati'yi yollamanın yollarını arıyordu. Ve buna rağmen sona kadar gelmeyi başardı Parvati, üstelik bunu challenge'larda olağanüstü bir performans çıkararak (kaç tane individual immunity aldı bu sezon?), süper sosyal yetenekler sergileyerek (yarışmacılardan birini kendisine tam iki hidden immunity idol vermesi için ikna etmeyi başarması gibi) ve ustalara parmak ısırtacak stratejik hamlelerle (J.T.'yi göndermek için, aynı tribal council'da iki idol'ı birden başkalarına vermesi örneğin) yaptı. Megaloman cüce Russell bile Parvati'nin kazanması gerektiğini, sunucu Jeff bile eğer oy verme hakkı olsaydı, oyunu Parvati'ye vereceğini söyledi. Parvati'nin Samoa ormanlarının hakimi olduğunu (!), oyunda kalabilmek için inanılmaz bir çaba harcadığını, Russell'ı başka kimsenin yapamayacağı bir şekilde idare ettiğini, çok cesurca stratejik manevralarda bulunduğunu ve sosyal oyununun hayran olunası olduğunu (düşünsenize, kendini tehdit altında hisseden, Parvati'yi biraz da kıskanan Jerry, başlarda Parvati'den "bir virüs!" diye bahsediyor, onu göndermek için elinden geleni yapıyordu. Sonunda, oyunu Parvati'ye verdi.) yazmış Jeff blogunda.

Parvati, Danielle'in gönderildiği gece tribal'dan döndüklerinde Jerry'e, Russell'ın bu oyunun görüp göreceği en büyük 'villain' olduğunu söylemişti. Ama bunun üzerine bekleneceği üzere Russell'a sırt çevirmedi, onu alliance'ında tuttu, finale Colby ya da Rupert'la kalırsa onların hero'ların oylarını toplayacağını biliyordu çünkü. Tam da bu hareket, Parvati'nin bu sezon niçin herkesten daha iyi oynadığını gösteriyor bence. Ki pek çok kişi gibi yüreğinin götürdüğü gitmek ya da içgüdülerini dinlemek yerine, tamamen kafasını kullanarak oynadı. "Aa bu kız da önüne gelenle flört ediyor," diyip bırakmak kolay olabilir, çünkü kabul edelim, karşısındaki kim olursa olsun, kafasına koyduğu sürece o kişinin kalbini kazanabilmek gibi bir beceriye sahip, ama buna ek olarak çok zeki bir hatun ve oyunun hem sosyal, hem stratejik hem de fiziksel alanlarında herkese seksen beş bin bastı. Bu yüzden de, her ne kadar önceden tahmin etmiş olsam da ve nedenini bilsem de, kaybettiğini kabullenmek zor benim açımdan :)


Sandra'ya karşı bir garezim de yok ama. Russell'ı manipüle ederek kendi yerine Coach'u göndertti, Russell'ın gidişi için çok uğraştı (ama embesil hero'lar tarafndan engellendi), Russell'a kafa tutmayı bildi, insanların ayaklarının altından çekilerek göz önünde olmamayı ve bir tehdit gibi görünmemeyi başardı, ayrıca bir immunity idol buldu, bunlar küçümsenecek şeyler değil. Eğer Russell ve Parvati değil de Colby ve Candice olsaydı yanında, kesinlikle onların arasında kazanmayı hak ettiğini söylerdim, ama Russell ve Parvati'nin yanında şaka gibi görünüyor. Bir de bu göze çarpmadan yuvarlanıp gitmek üzerine dayalı oyun tarzı çok itici geliyor bana. Sandra elenmemeye çalışmak dışında pek bir şey yapmadı aslında, hele hele challenge'larda bir yüz karası, bir fiyasko olması, benim kendisini tutmamı imkansız kıldı başından.



Final tribal council beklediğimiz gibiydi, Russell ne kadar büyük olduğunu anlatıp durdu (bu Amanda'nın tarzı olan özür dileyip yaltaklanmadan çok daha iyi tabii, ama jüri üyelerini biraz olsun pohpohlamayı da öğrenmesi gerekiyor), Parvati her zamanki gibi son derece zekice konuştu, Sandra'ysa işinin "yarışmalara katılarak eve para getirmek" olduğunu söyleyen bir ev kadını olarak iyi laf yaptı, jüri üyeleri Russell'ın ne kadar zalim olduğunu söyleyip bolca mızmızlandılar, Rupert Sandra'ya "bütün kahramanlar adına" teşekkür ederek bolca saçmaladı, Danielle, Russell'a "It's clear there's a lack of skill in your jury management." diyerek en akıllıca lafı söyleyen kişi oldu, sonuç olarak Russell tek oy dahi alamazken, Parvati, Sandra'nın en iyi arkadaşı Courtney dışında tüm villain'ların (Danielle, Coach, Jerry) oylarını aldı, ama hero'ların tamamı (J.T., Colby, Rupert, Amanda, Candice), oylarını Sandra'ya verdiler. Parvati'yi öyle büyük bir tehdit olarak görüyorlardı ki, daha merge olmadan onu eletmeye çalışıyorlardı, buun başaramayınca da bu başarısızlığı hazmedemediler.

Reunion ise final tribal'dan daha eğlenceliydi, yine de Jerry ve Coach'un arasındakilerle ilgili "Ne iş?" gibi bir soru beklerdim Jeff'ten. Russell, mümkünse böyle bir şey, Samoa'dakinden bile daha asık suratlıydı (hatırlarsanız 'Sole Survivor' ünvanını Natalie'den satın almaya çalışmıştı), ve bu sefer suçu oyunun kurallarına atmaya kadar akla gelebilecek bütün rezillikleri yaptı, bir ara öfkesi ve hıncından kıpkırmızı olarak cümle dahi kuramamaya başladı ve ciddi ciddi kafası iyi olabilir mi, diye düşünürken buldum kendimi. Tyson'ın fönlü küt sarı saçları ve dekolteli pembe tişörtü, onun eşcinsel bir İsa gibi görünmesine neden olmuş -ya da bana öyle geldi :) Şimdiye kadar yapılan en aptalca hareket, Micronesia'daki Eric şimdi her zamankinden de aptal saç kesimiyle orada oturup yaptığı aptallığı bize hatırlatmak için beklerken, kesinlikle J.T.'nin Russell'a yazdığı mektup ve gönderdiği idol değildi, sanırım halk balık hafızalı olduğu için, üzerinden birkaç yıl geçmişse unutuyor yapılan en büyük aptallıkları.


Türkiye'de Survivor izleyen çok az kişi olduğunu -en son 32 diye saymıştık galiba :p-, onların da ancak birkaçının bu blogu takip ettiğini biliyorum, yine de minik bir anket yapmayı istiyorum. Fikir Umut'tan çıktı aslında, o yüzden en azından o katılır bu ankete umarım :) Seçenekleri tamamen kafama göre şekillendiriyorum, ayrıca izlemediğim sezonlar olduğu için kaçırdığım oyuncular olabilir, ama sizin cevabınız benim verdiğim seçenekler arasında olmak zorunda değil tabii.

1. En iyi stratejik oyuncu?
Richard (s1: Borneo)
Rob C. (s2: The Amazon, s8: All-Stars)
Boston Rob (s4: Marquesas, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Tom (s10: Palau, s20: Heroes vs. Villains)
Cirie (s12: Panama, s20: Heroes vs. Villains)
Jonathan (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Parvati (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Yul (s13: Cook Islands)
Yau-Man (s14: Fiji, s16: Fans vs. Favorites)
Amanda (s15: China, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Todd (s15: China)
Russell (s19: Samoa, s20: Heroes vs. Villains)

2. En iyi sosyal oyuncu?
Boston Rob (s4: Marquesas, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Sandra (s7: Pearl Islands, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Tom (s10: Palau, s20: Heroes vs. Villains)
Cirie (s12: Panama, s20: Heroes vs. Villains)
Parvati (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Yul (s13: Cook Islands)
Yau-Man (s14: Fiji, s16: Fans vs. Favorites)
Amanda (s15: China, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Todd (s15: China)
Bob (s17: Gabon)

3. En iyi kadın challenge oyuncusu?
Kelly (s1: Borneo)
Jenna M. (s6: The Amazon, s8: All-Stars)
Stephenie (s10: Palau, s11: Guatemala, s20: Heroes vs. Villains)
Parvati (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Amanda (s15: China, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)

4. En iyi erkek challenge oyuncusu?
Ethan (s3: Africa, s8: All-Stars)
Boston Rob (s4: Marquesas, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Tom (s10: Palau, s20: Heroes vs. Villains)
Terry (s12: Panama)
Ozzy (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Ace (s17: Gabon)
J.T. (s18: Tocantins, s20: Heroes vs. Villains)

5. En taş kadın oyuncu?
Colleen (s1: Borneo)
Amber (s2: The Australian Outback, s8: All-Stars)
Jenna M. (s6: The Amazon, s8: All-Stars)
Heidi (s6: The Amazon)
Dolly (s9: Vanuatu)
Jenn (s10: Palau)
Parvati (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Amanda (s15: China, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Erinn (s18: Tocantins)
Kelly (s19: Samoa)

6. En taş erkek oyuncu?
Colby (s2: The Australian Outback, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Ethan (s3: Africa, s8: All-Stars)
Boston Rob (s4: Marquesas, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Gregg (s10: Palau)
Aras (s12: Panama)
Jonathan (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Yul (s13: Cook Islands)
Ozzy (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Erik (s15: China)
Ace (s17: Gabon)
Marcus (s17: Gabon)
J.T. (s18: Tocantins, s20: Heroes vs. Villains)

7. En aptal oyuncu?
Bobby Jon (s10: Palau, s11: Guatemala)
Judd (s11: Guatemala)
Adam (s13: Cook Islands)
Dreamz (s14: Fiji)
Cassandra (s14: Fiji)
James (s15: China, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Jason (s16: Fans vs. Favorites)
Eric (s16: Fans vs. Favorites)
Sugar (s17: Gabon)
J.T. (s18: Tocantins, s20: Heroes vs. Villains)

8. En itici oyuncu?
Jenna L. (s1: Borneo, s8: All-Stars)
Sue (s1: Borneo, s8: All-Stars)
Jerri (s2: The Australian Outback, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Sandra (s7: Pearl Islands, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Twila (s9: Vanuatu)
Eliza (s9: Vanuatu)
Candice (s13: Cook Islands, s20: Heroes vs. Villains)
Dreamz (s14: Fiji)
Jean-Robert (s15: China)
James (s15: China, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Denise (s15: China)
Randy (s17: Gabon, s20: Heroes vs. Villains)
Susie (s17: Gabon)
Coach (s18: Tocantins, s20: Heroes vs. Villains)
Russell (s19: Samoa, s20: Heroes vs. Villains)

9. En evil oyuncu?
Richard (s1: Borneo)
Boston Rob (s4: Marquesas, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Jonathan (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Jean-Robert (s15: China)
Fairplay (s7: Pearl Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Corinne (s17: Gabon)
Russell (s19: Samoa, s20: Heroes vs. Villains)

10. En izlenip eğlenilesi, psikopat ama komik oyuncu?
Jamie (s11: Guatemala)
Shane (s12: Panama)
Cao Boi (s13: Cook Islands)
Jonathan (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Jean-Robert (s15: China)
Fairplay (s7: Pearl Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Randy (s17: Gabon, s20: Heroes vs. Villains)
Coach (s18: Tocantins, s20: Heroes vs. Villains)
Russell (s19: Samoa, s20: Heroes vs. Villains)

11. En sempatik oyuncu?
Amber (s2: The Australian Outback, s8: All-Stars)
Ethan (s3: Africa, s8: All-Stars)
Rupert (s7: Pearl Islands, s8: All-Stars, s20: Heroes vs. Villains)
Eliza (s9: Vanuatu)
Ian (s10: Palau)
Rafe (s11: Guatemala)
Parvati (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites, s20: Heroes vs. Villains)
Yul (s13: Cook Islands)
Yau-Man (s14: Fiji, s16: Fans vs. Favorites)
Courtney (s15: China, s20: Heroes vs. Villains)
Todd (s15: China)
Charlie (s17: Gabon)
Bob (s17: Gabon)
J.T. (s18: Tocantins, s20: Heroes vs. Villains)

12. En kötü harcanmış oyuncu (erken gitmese çok şey olabilirdi, vs)?
Gary (s11: Guatemala)
Jonathan (s13: Cook Islands, s16: Fans vs. Favorites)
Yau-Man (s14: Fiji, s16: Fans vs. Favorites)
Ashley (s15: China)
Ace (s17: Gabon)
Marcus (s17: Gabon)

13. Kazanmak için gereken alanların tümünde (stratejik, sosyal, fiziksel) ortalamanın üstünde bir başarı sergileyerek, en dengeli oyunu çıkaran "Ultimate Survivor"?
Yul
Tom
Parvati
Yau-Man
Boston Rob


Gözlerinizin bayram etmesi adına, birkaç Parvati resmiyle bitiriyorum son Survivor yazısını da (üzerlerine tıkladığınızda büyük versiyonları açılıyor).

12 yorumcuk:

so far so good so what dedi ki...

cok guzel oldu cumartesi sabahi kalkip bunu bulmak :) ilkin tesekkur ederim butun sezonun incelemesini yaptiginiz icin, survivor ile ilgili turkce kaynaga raslamak baslibasina imkansizken, bir de koskoca bir sezonla ilgili ayrintili ve nefis yazilar bulmak cok guzel bir surpriz oldu benim icin.

ben cok sadik hayranlardanim. 5 sene kadar once haberdar olup ilk 10 sezonu arka arkaya izlemistim, sonra da duzenli izlemeye devam ettim. colby, benim favorilerim arasindaydi. sadece bu sezonki oyununu bilenlere bu cok abes gelebilir, ama 2. sezonda gercekten kusursuzdu, challenge'larda durdurulamaz bir guctu, cok akli basinda ve duzgun bir adamdi, taktiksel acidan da basariliydi. o nedenle bu sezon favorim'i colby diye belirleyerek basladim ve oyle gitti, elenene kadar da buna sadik kalmayi basardim (amanda'ya ipucunu danielle'e vermesini soylemesinin cok buyuk bir hata oldugunu ve challenge'larda son sirada gelmesinin bezginliginden vs. kaynaklaniyor olmasi gerektigini, demek ki orada olmayı o kadar da cok istemedigini bilerek).

o gidip de kalanlardan birisini tutmam gerekince jerri'yi kestirdim gozume. kendini %100 oyuna veremiyor olabilir, cok kararli yahut da lider olmayabilir ancak kalanlar arasinda bana en sempatik gelen oydu. o da gidince, sandra, russell ve pavarti arasindan bir secim yapmam gerektiginde secimim parvati oldu. parvati'yle ilgili yazdiklarinizin tamamina katiliyorum ve niçin ikinizin de onu bu kadar sevdigini anliyorum ama, benim all-time favori oyuncularim arasina girmez parvati, bastan sevmeyince sevmiyorum, basta da nate, adam ve candice uclusuyle bir olmustu.

aman tanrim cok uzattim, galiba survivor'la ilgili yazmaya baslayinca duramiyor insan :D kendimi tutmasam aksama kadar gider bu boyle ama yorum bolumunuzu kirletmeden ankete geceyim (muthis bir fikir ve muthis bir liste olmus).

1.en iyi sosyal oyuncu: tabii ki oyunun asil mucidi, taa 1. sezondan richard hatch :)
2. en iyi sosyal oyuncu: cirie
3. en iyi kadın challenge oyuncusu: jenna morasca
4. en iyi erkek challenge oyuncusu: buna colby demek istiyorum, ama sadece 2. sezondaki oyununa dayanarak. yok overall bakmak gerekliyse, terry ve ozzy (ikisinden birini secemedim).
5. en taş kadın oyuncu: colleen çok guzeldi ama seksapeli de katarak genel bir tasliga bakiyorsak heidi ve parvati sanirim (yine bire dusuremedim yanitimi :p)
6. en taş erkek oyuncu: bir erkek olarak erkeklerden hic anlamam :) hadi colby diyeyim.
7. en aptal oyuncu: kesinlikle eric (immunity necklace'ini veren).
8. en itici oyuncu: twila
9. en evil oyuncu: russell
10. en izlenip eğlenilesi, psikopat ama komik oyuncu: shane
11. en sempatik oyuncu: colleen
12. en kötü harcanmış oyuncu: ace
13. kazanmak için gereken alanların tümünde en dengeli oyunu çıkaran 'ultimate survivor': tom

haddim olmayarak bu sorulara bir soru daha ekleyip, kendi sorumu kendim de cevaplamak istiyorum :) sizin secimlerinizi de cok merak ediyorum. russell'i tutanlarin onunla gercek hayatta da onunla arkadas olmak isteyip istemeyecegini dusunurken aklima geldi bu, yani oyunculara bir survivor oyuncusu olarak degil de, gunndelik hayatlarimiza girebilecek bir insan/tanidik/arkadas olarak bakmak.
14. gercek hayatinizda takilmak isteyeceğiniz survivor oyunculari?
erkeklerden colby, kadinlardan amanda.

tekrar tesekkurler, umarim gelecek sezon da yazarsiniz :)

Umut dedi ki...

Sezon finaliyle ilgili çok bir şey yazmıycam, çoğu fikrim yazıyla örtüşüyor zaten :) Hero'lar başta yanlış insanları elemeseydi, hem final jüride daha akıllı mantıklı insanlar olabilirdi, hatta belki bu insanlardan bazıları oyunu alabilirdi bence (Tom gibi). Candice herolar arasında ne arıyordu hiç anlamadım, itici olarak geldi, itici olarak gitti. Kendi sezonunda adamın tekine aşık olup onun peşine takıldı diye hero yapılmamalıydı hiç. Cirie de hero değildi, Villains tarafında olsa çok farklı olabilirdi. Hadi Rupert'ı falan anlıyorum ama James yerine Yul, Yauman gibi heroic tipler çağırılabilirdi, hero kısmı biraz fazla "düz" ve stratejik/sosyal oyunları zayıf insanlardan oluşuyordu. Sanırım heroic kadın bulmak daha zor bi de erkeklere kıyasla.

Parvati oyunu kazanmayı hak etmişti ama Russell'ın Daniel'i göndermesi işleri bozdu bence. Final 3'e Daniel ve Russell'la kalmak baştan beri planıydı bence, Sandra olmayıp Jerry final 3'ye kalsa bile şansı yoktu bence çünkü herkesin garezi olmayan kişiye vermek isteyeceğini biliyordu, Daniel ve Russell bu açıdan oy alamayacakları için tek seçenekti esasında. Russell az olan kendi şansını azalttığı gibi Parvati'ye de kaybettirdi bence.

Evet, bu finalle ilgili çok şey yazmamış halim :P Kısa kesip ankete geçiyorum:

1.en iyi stratejik oyuncu: Çok zor soru. Yau-man diyorum ben. Hatch'in ilk sezonunu izlemediğimi itiraf etmem gerek :)
2. en iyi sosyal oyuncu: Randy dermişim :p Parvati, Cirie ya da Sandra... mmm Parvati diyorum.
3. en iyi kadın challenge oyuncusu: Parvati
4. en iyi erkek challenge oyuncusu: Açık ara Ozzy. Yunus adam!
5. en taş kadın oyuncu: Parv. (Amanda bakışlardan kaybediyo :p )
6. en taş erkek oyuncu: Beni aşan bir kategori :) J.T. ya da Ethan, sempatik tipler.
7. en aptal oyuncu: Dreamz.
8. en itici oyuncu: Dreamz.
9. en evil oyuncu: açık ara Russell :)
10. en izlenip eğlenilesi, psikopat ama komik oyuncu: Coach (ayrıca bu sezonunu saymazsak Tyson derim seçeneklerde olmasa da, yorumları çok eğlenceliydi kendi sezonunda)
11. en sempatik oyuncu: Courtney :)
12. en kötü harcanmış oyuncu: Ace
13. kazanmak için gereken alanların tümünde en dengeli oyunu çıkaran 'ultimate survivor': Kadınlardan Parvati, erkeklerden Boston Rob.

So far so good'un ek sorusu da süpermiş hehe, gerçek hayatta kimle takılmak isterdim? Erkeklerden Jonathan (cook islands, fans vs. favorites), kadınlardan birini seçemiyorum Çavlan'a hesap vermem gerekir sonra uzun uzun. :p Ama çok ısrar ederseniz Courtney'le bir kahve içebilirim :p

Umut dedi ki...

Amanın! En kötü harcanmış oyuncu seçimimi Yau-man'le değiştiriyorum, görmemişim seçeneklerde!

Anatolian dedi ki...

sandra daha önce kazanmış yaw. insan parvati'ye oylar di mi ama? napsın sandra 2 milyon doları? russell'i hiç saymıyorum bile. onun oylar ona çıkmadıkça üzülüşünü görmek çok zevkli.

güzel bi sezondu, ben keyifle izledim. ama zırt pırt allstar tarzı yapıp işin suyunu çıkarmasınlar.

bundan sonraki sezon nicaragua'da çekilecekmiş. bu gereksiz bilgiyi de veriyim dedim. survivor bilgim sadece bu sezonla sınırlı olduğu içün anketi yapamadım bağışlayın. (bi de erik'in yaptığı malca davranış neydi aydınlatırsanız sevirim ^^

the other me dedi ki...

Merhaba,

Ben sadece Heroes versus Villains sezonunu biliyorum, bu nedenle cevaplarım yalnızca bu sezonki oyuncular arasından olacak. Önerdiğiniz gibi 13. ve 16. sezonları indirmeye başladım ama :)

1- Russell
2- Parvati
3- Parvati
4- Rob
5- Amanda
6- JT
7- Colby, Rupert, Amanda, JT, Candice, Sugar, James yani "Heroes" kabilesinin tamamı :D artı Tyson (Ama Tom, Stephenie ve Cirie'yi bunlara katmıyorum, çok az tanıyorum onları ama her birinin aklı çalışıyor gibiydi, keşke hemen gönderilmeseydiler)
8- Colby, Rupert, Amanda, Candice, James :) ve hepsinden önemlisi Sandra!
9- Russell
10- Coach :D
11- Parvati ve Courtney
12- Rob
13- Rob
14- Tom ve Parvati

Yoğurt. dedi ki...

şapka çıkarıyorum, harfi harfine tuttu tahminleriniz :) bir de rupert ve colby'nin sona kalıcağını söyleyip "hangimiz daha çok yaklaşıcak bakalım" filan demişim, utandım vallahi :)

jerry'nin final 3'e kalmamasına çok sevindiğimi belirtmem gerek, yine de sandra birinci olmayı haketmiyordu. jürinin niçin bu kararı verdiğini anlamak zor değil, parvati'yi daha ilk bölümden göndermeye çalıştıkları halde en sona o kalınca ve kendileri de diğer tarafta olunca kendilerini çok başarısız ve enayi gibi hissetmiş olmalılar. yine de daha fazlasını beklerdim bu oyunculardan, oyunu gerçekten kimin en iyi oynadığını görüp onu seçmelilerdi, parvati'ye çok büyük haksızlık bu. bu oyun daha ne kadar iyi oynanabilir bilmiyorum.

gelgelelim survivor'ı survivor yapan öğelerden biri de bu, reunion'da russel'ın buyurduğu gibi halk karar vermemeli hayır, big brother değil survivor. bu oyunu sosyolojik ve psikolojik açıdan olağanüstü yapan şey işin sosyal kısmı, son noktada kaderinin adadan gönderdiğin insanların elinde olması. o yüzden sandra'nın bu açıdan iyi olduğunu, kimseyi kızdırmayıp görünmez olmak yani, kabul etmek gerekiyor. bu da onun oyun tarzı.

1-) stratejik açıdan en başarılı oyuncu RUSSELL
2-) sosyal açıdan en başarılı oyuncu CIRIE
3-) atletik açıdan en başarılı kadın oyuncu PARVATI
4-) atletik açıdan en başarılı erkek oyuncu TERRI
5-) en taş kadın oyuncu PARVATI
6-) en taş erkek oyuncu MARCUS
7-) en aptal oyuncu SUGAR
8-) en itici oyuncular JERRY ve RANDY
9-) en "evil" oyuncu tabi ki RUSSELL
10-) en psiko-komik oyuncu COACH
11-) en sevimli oyuncu RUPERT
12-) en çok harcanmış oyuncuyu bilemiyorum, şıkların çoğunu tanımıyorum, marcus ve ace'e de harcanmış diyemem
13-) en dengeli oyuncu PARVATI
14-) erkeklerden RUPERT, kadınlardan DANNI'yle (mayalarla ilgili sezondan) arkadaş olmak isterdim sanırım :)

Çavlan dedi ki...

oha çok mutlu oldum nasıl da uzun yorumlar gelmiş öyle, survivor'cı olmak fanatik futbol taraftarı olmaya benziyor biraz bana kalırsa :) anatolian parvati de daha önce kazanmıştı aslında :) eric'in yaptığı aptallığı söyleyip spoiler vermek istemem, izle bence en iyi sezonlardan biri (16. sezon). sıra geldi kendi anketimi dolduracağım kısma -yuh diyebilirsiniz ama sırf bunun için hazırladım o anketi ben :p

1. en iyi stratejik oyuncu: todd, yau-man, boston rob, yul, russell ve parvati (valla altı kişiye indirebildim ancak cevabımı, hepsi de süper taktiksel oyuncular bence)
2. en iyi sosyal oyuncu: cirie, parvati, bob ve yul
3. en iyi kadın challenge oyuncusu: parvati
4. en iyi erkek challenge oyuncusu: ozzy
5. en taş kadın oyuncu: amber (mansiyonlar da parvati ve kelly'ye gitsin)
6. en taş erkek oyuncu: jonathan, yul ve erik arasında ayrım yapamadım, üçü de birbirinden nefis -bu arada umut bunu okuyorsan, bunların arasında en taşın sen olduğunu düşündüğüme şüphen olmasın :D
7. en aptal oyuncu: dreamz
8. en itici oyuncu: twila, candice, denise ve james, hepsi birbirinden itici
9. en 'evil' oyuncu: russell
10. en izlenip eğlenilesi, psikopat ama komik oyuncu: coach
11. en sempatik oyuncu: rafe, yul, courtney, todd, yau-man, charlie, bob, hepsi de pek sevimli ne yapayım... ayrıca anketlerde tek cevap verilir diye bir şey yok ki :p
12. en kötü harcanmış oyuncu: yau-man
13. kazanmak için gereken alanların tümünde en dengeli oyunu çıkaran 'ultimate survivor': rob ve parvati
14. gerçek hayatınızda takılmak isteyeceğiniz survivor oyunculari: yul ve courtney
(bu da süper soru olmuş teşekkürler so far so good)

irem dedi ki...

Ben sandra'yı seviyorum çok sempatik buluyorum ve sona kalarak baya badireler atlattığını ve ordaki pek çok oyuncudan daha akıllı olduğunu düşünüoyrum. Yine de soul survivor ünvanı parvati'nin hakkıydı bunu jeff'ciğim bile kabul ediyor. Ayrıca russel da bir kaç tane oyu hakediyordu yani montaj da mı birşey var anlamıyorum ama bize gösterdikleri görüntüler sonucu izleyenler russell'a bayılıyor, diğer oyuncular ise öyle böyle değil çok büyük bir tutkuyla! şiddetle! nefret ediyor ondan. Bu sezon samoa'da ki kadar başarılı değildi tamam, bu sezon parvati onu outwit etti ama yine de 0 oy alacak ve o kadar nefret dolu laflara maruz kalcak kadar da değildi yani. Parvatinin kazanamaması çok ama çok şaşırdım onu söyliym, ceyti colby ve amanda kesin parvi'ye verirler diyordum. Bence çok salak göründüler sandra'ya vererek kıskanç ve kompleksli göründüler sikkolar. Neyse çok da şikayet etmiym çünkü eski yazıları okudum, çavlan sen son üçe parvati'yle russell kalsın başka birşey istemem demişsin, ben de parvi kazanmasa da olur yeter ki sona kalsın hero kalmasın sonlarda demişim, oldu isteklerimiz :) Hem ben memnunum sonuçtan düşünsene final 3'nin ÜÇÜ DE VILLAIN oldu!!! Tek şikayetim rob'un daha çok ilerleyip russell'la arasındaki korkunç zekice stratejik hamlelerden daha fazla olmamasıydı, çok ilerleyebilirdi ve süper olurdu ama ikisi birlikte kalamadılar işte, koca ego baloncukları! Rob'u saymazsak en sevdiğim üç oyuncu son üçe kaldı!!! Sonuç da 1.parvi 2.russel 3.sandra olmalıydı, neyse yapacak bişi yok :D Poll mükemmel fikir olmuş hemmen dolduruyorum

1) En stratejik parvati
2) En sosyal parvati
3) En challenge'larda iyi kadın stephanie
4) En challenge'larda iyi erkek ozzy'm tabiiki
5) En taş kadın parvati :)
6) En taş erkek jeffff! (sunucuyu katabiliyor muyuz ankete?) katamıyorsak ozzy :D china'daki erik de hoştu evet
7) En aptal micronesia'dan eric ve jason evet çok aptaldılar
8) En itici tyson, candice ve amanda
9) En evil johnny fairplay, russell ve rob mariano (all-stars'daki hamlelerini hatırlayın!) üçü de birbirinden evil
10) En psiko-komik jamie, shane, coach
11) En sempatik rafe ve charlie (gay'leri seviyorum napiym :p)
12) En çok harcanmış gary ve terry
13) En dengeli parvati
14) JEFF JEFF JEF! OZZY OZZY OZZY! kızlardan hııımm bilmiyorum colleen belki ilk sezondan yada stephanie de olabilir :)

Umut'la Çavlan çok teşekkürler bu sezonki survivor yazıları için :)

Anatolian dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Tarık Uzel dedi ki...

Ben de izliyorum ama sezonlardan 18-19-20. sezonlarını izledim sadece. 10. sezonu da indirdim. onu da izleyeceğim. :=) O yüzden bazı isimler yabancı geldi. oy veremedim.

berna dedi ki...

Parvati'nin sosyal oyununun neden mükemmel göründüğünü algılamakta zorlanıyorum. Parvati'nin hoşlanılan bir insan olduğunu, Jerri'nin sonunda kalbini kazandığını ise hiiiiiiiiiç düşünmüyorum. Survivor jürisi her zamanki "Bana dokunmayan yılan bin yaşasın" tavrıyla oy verdiği için aldığını düşünüyorum oyları.
Parvati kendini kurtarmak için hiç bir sosyal oyun oynamadı benim fikrime göre. Adı o kağıda defalarca yazıldı, ve bunu engelleyen tek kişi Russell oldu, ki bence engellemeseydi kendisi hakkında hayırlı oldu. Eğer göz süzmek başarılı bir sosyal oyun olsaydı -ki en azından kadınların ve hatta finalde müthiş bir dönüş yapan Coach'ın göz süzmeden pek etkilenmediği de ortada- Colby'nin final 3'e kalması gerekirdi. Bütün sezon boyunca göz süzmeden başka bir şey yapmadı kendisi. Jürinin Russell'a duyduğu nefret karşısında birleştiğini, ve "Ya işte biz, bize kötülük yapmayana değil, stratejik oyuncuya oy veriyoruz, duygularımızla davranmıyoruz." demek için aldığını düşünüyorum Parvati'nin oyları. Russell'ın neden bu kadar başarısız bir sosyal oyun sergilediğinin düşünüldüğünü de algılamakta zorlanıyorum gerçekten. Son 3 sezon baz alınarak düşünüldüğünde finale agresif bir stratejik oyuncu kalıyor. Yanında da "Ya ben aslında o kadar kötü biri değilim, yanımdakine uydum." diyen bir kişi. J.T., Natalie ve Sandra da bunlara birer örnektir kanımca. Russell öyle veya böyle, herkes ondan nefret ettiğinde bile sözünü dinletmeyi, insanları manipüle etmeyi başardı. Bence bu sosyal bir beceridir, stratejik değil. Russell'ın final konuşmalarında çuvalladığını düşünüyorum açıkçası ben. O agresif oyuncu gidiyor, yerine mülayim, "Top sizde, ve ben buna saygı duyuyorum." diyen bir adam geliyor. Elenenler de gayet ezik insanlar oldukları için, bunu görmek çok zor. Sadece iki oyun üst üste oynadığı, ve ona rağmen sinirlerine kısmen de olsa hakim olduğu, bir grup salakla oynadıktan sonra, bir sürü agresif insanla olan oyuna hemen adapte olduğu için bile almalıydı Russell bu oyunu.
Sandra'nın bunu ne kadar hak edip etmediğine giremiyorum maalesef. Öyle veya böyle villainler arasında elenecek konumda bir insanken bile, son 3 e gelmeyi başardı. Russell'ın yorgunluğundan kaynaklanan bir hata olduğunu düşünmek istiyorum bunun. Yarışmayı dışardan izleyip 19. Sezon'da nerelerde hata yaptığını görme şansı olmuş mudur bilemiyorum. Bir daha yarışırsa - ve tabi ki herkes ondan hemen kurtulmaya karar vermezse -ki bence bunu atlatmayı becerecek kadar başarılı bir sosyal oyuncu- yanına alacağı kişileri, ve jüri konuşmasını geliştirirse kazanabileceğine inanıyorum.
Çok uzun yazdım, son sözüm Jüri için. "Russell çok korkunç birisin." tavrında olan Jüri, Russell gerçekten de "kişisel" bazda, herhangi birinin başka birine yaptığı - tekrar söylüyorum - "kişisel" hakaretlerden daha kötüsünü yaptı mı gerçekten? Russell'a 1 oy bile çıkmayıp. Parvati'ye - aynı miktarda hoşlanılmayan birine - oy çıkmasının tek sebebinin, Russell'ın iyi olduğunun hazmedilememesinden kaynaklandığını düşünüyorum.

MeLiH dedi ki...

#
Anket cevaplaması:
#
1. En iyi stratejik oyuncu?:Russ,Parvati,Amanda ve Johny(Jonathan)
2. En iyi sosyal oyuncu?:Boston Rob
3. En iyi kadın challenge oyuncusu?:Candice,Parvati,Amanda
4. En iyi erkek challenge oyuncusu?:J.T,Boston R.,Ozzy
5 En taş kadın oyuncu?: ♥♥ ♥♥ Candice ♥♥ ♥♥ ,Parvati,Jenn
7. En aptal oyuncu?:Candice (üzgünüm tatlım :P) ve Russel
8. En itici oyuncu?:Jerri (ever)
9. En evil oyuncu?:Jerri
10. En izlenip eğlenilesi, psikopat ama komik oyuncu?:Fairplay,Coach,Phile
11. En sempatik oyuncu?:Jenn,J.t,Candice
12. En kötü harcanmış oyuncu (erken gitmese çok şey olabilirdi, vs)?:Candice
ve Daneille

Ama sezonun en tiskinç anı Candicenin adam harcadıktan sonra bir köşeye çekilip emrah bakışları atmasıydı <3