1 Temmuz 2020 Çarşamba

Disregarded

Biz bir çizgi hikaye yaptık dostlar! Belki biliyorsunuzdur, Webtoon diye büyük bir platform var. Özellikle telefonlardan okumak için yapılan (kitap sayfası gibi değil de dikey akan) çizgi hikayeler yayınlıyor. İşte o Webtoon'un bu seneki kısa öykü yarışmasına katılmaya karar verdik, ayrıca bunu bir seri gibi düşünüp, belki devam ettiririz diye umduk -bu da ilk bölümü gibi bir şey oldu. Tabii hesap edemediğimiz şey, hikayeyi gönlümüzce işlemek ve çizgilere dilediğimizce özenmek için birkaç haftanın çok kısa kaçacağıydı -çünkü sürpriz, hayattaki her şey gibi son ana bırakmıştık. Sonuç olarak aceleye geldi, ham kalan noktalar oldu, ama içimize sindi mi? Sindi. Birlikte ortaya böyle bir şey çıkardığımız için gurur duyuyor muyuz? Duyuyoruz.

Gelgelim, short story altbaşlığı altında bu yarışmaya katılan yaklaşık 5000 (yazıyla: beş bin!) adet hikaye saydım. Açıkçası jürinin her hikayeyi okumaya zaman bulup bulamayacağını bile bilmiyorum, çünkü şöyle de bir şey var: puanlamanın yüzde 30'unu "audience engagement" oluşturacakmış. Bizim gibi sosyal medya çevresi ve Webtoon'da kendi okur kitlesi olmayan bir takım için çok kötü bir haber bu, çünkü doğal olarak öykümüz binlerce diğer öykü arasında kaybolup gidiyor. O yüzden, bize destek olmak isterseniz, hikayemize subscribe edebilirsiniz mesela! Like'lar, yorumlar filan da şahane olur.

Link işte bu. Disregarded'ın bu ilk bölümü kendi içinde beş parçaya ayrılıyor, ilk parça da en altta (yani yanlışlıkla yukarıdan aşağıya doğru gitmeyin, fena spoiler yersiniz). Hikayemizin yeni bölümlerinde ve hatta kimbilir, yeni blog paylaşımlarında görüşmek umuduyla! 

9 yorumcuk:

Levent dedi ki...

Mükemmel görünüyor. Henüz bakmadım fakat inceleyeceğim en kısa zamanda.

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Oldukça sürükleyici olmuş. Merakla takip ediyorum.

Adsız dedi ki...

Gerçekten üzücü... Zaten yılda bir post atıyorsunuz; o da yarışmayı kazanmak için üç beş destek gelirse diye... Yazık, sizi takip eden kemik kitleyi adeta elinizin tersiyle ittiniz.

Çavlan dedi ki...

Üç beş destekle yarışma kazanılacak gibi bir inancımız yok zaten, biz kişisel bloğumuzda ürettiğimiz bir şeyi paylaşıyorız, desteklemek isteyen olursa diye de gerekli bilgileri veriyoruz. Bunda yazıklık bir durum yok. "Kemik kitlemiz" blog tutuyoruz diye bizi finanse etmiyor ayrıca, yıllarca keyfi olarak yaptığımız bir şeydi bu, hayat da yerinde saymıyor, değişiyor. Yani o kadar üzücü bir durum yok ortada sevgili anonim.

küçük kara balık dedi ki...

Merhaba, galiba ben o kemik kitledenim ve bugüne kadar yaklaşık lise çağlarımdan beri bana bolca ilham veren bloglarınızı takip ettim, bloglar artık güncelliğini çekiciliğini yitirmiş olsa bile kök salmış blog okuma alışkanlığı sayesinde akılda kalan sizlerinki gibi sayfalara ara ara girip bakıyorum hala. İyi ki bakmışım.
Tebrik ederim. Çok beğendim, daha nice kendi yaptıklarınızı paylaşmanız dileğiyle!

Çavlan dedi ki...

Çok teşekkürler, çok mutlu olduk :)

skyclad observer dedi ki...

Hala buralarda olmanıza inanılmaz mutlu oldum. Hikayeniz de çok güzel görünüyor. Subscribe olacağım. Umarım devam ettirirsiniz :)

Çavlan dedi ki...

Çok sağolun :)

medyum dedi ki...

Sürükleyici hikayelerini inceleme fırsatım oldu. Siz bu konuda çok başarılısınız. Takipte kalmaya devam edeceğim