3 Kasım 2017 Cuma

Bir Kitabın Sayfaları



Baktım rüzgarsın sen
Baktım çamaşır ipini zorluyorsun
Hepimizin derdi güzel yaşlanmak sevgilim
Baktım bir kitabın sayfalarını çeviriyorsun
Ayağına terlik giy
Bildiğimiz şeylerin taşında yalınayak geziyorsun

Biz satranç oyuncusuyuz sevgilim
Üzerimizde kara bir leke biz satranç oyuncusuyuz
İnanıyoruz ceketlere düğmelere
İnanmıyoruz takvimleri savurarak gelen geleceğe
İşte yitirdik bütün taşlarımızı darmadağınık oyun tahtası
Bir tek şahımız duruyor sevgilim, o da evli, iki çocuk babası


Kelimeler önümüze çıkıyor sevgilim
Uykumuzu bölüyor buradan çocukluğumuza kadar
Buradan çocukluğumuza kadar bir telaş
İçi boş kuşları kovalıyoruz ve bir sebep arıyoruz
Herkese küsmek için
Hemen o cumartesi buluyoruz, hemen o pazar

Yaşamak çukur yerlere doluyor diyorlar
Bu yüzden yıkıntıya dönüşse de yaşıyormuş insan
Ama hep yıkıldığımız yeter sevgilim, biraz da kekik toplayalım
Kıymetini bilmediğimiz şeyler var

Yaşamak bir at gibi huysuzlanıyor kapımızda sevgilim
Geçen günlere üzüldük tamam yola düşelim
Düşünelim: başka günlerin duvarı daha sağlam
Düşünelim: başka günlerin sokağı daha neşeli
Başka evlerin kadınları erkekleri tam bir kahraman
Tül perdeler uçuşurken başka evlerin pencerelerinde
Bizi bir kitabın sayfaları arasında kurutuyor zaman

Ama baktım sen rüzgârsın sevgilim
Kitapları bir başından bir sonundan okuyorsun
Başucunda bir bardak su
Beni başucumda bir bardak su gibi avutuyorsun



(Senaryosunu Pelin Esmer ve Barış Bıçakçı'nın yazdığı İşe Yarar Bir Şey filmindeki Leyla'nın şiiri)

10 yorumcuk:

ACEMIDEMIRCI dedi ki...

Çamaşır ipli, atlı, çukurlu, bir bardak sulu, terlikli, satrançlı bir değişik şiir :)

Levent dedi ki...

Harika bir paylaşım.

Adsız dedi ki...

Öncelikle selamlar. Bu kadar diziyi, filmi, kitabi hayatiniza sigdirabilmeyi nasil basariyorsunuz? Zira ben işsizim ama bunlarin 5'te 1'ini bile yapabildigimi sanmiyorum. Ben mi birseyleri eksik yada yanlis yapiyorum acaba?

Orhun Gençosmanoğlu dedi ki...

Barış Bıçakçı'ya kayıtsızkalamayangiller familyasından.

Onur Ç. dedi ki...

neden eskisi kadar yazmıyorsunuz? eskisi kadar güzel film ve kitap mı yok artık??

Çavlan dedi ki...

@onur ç. filmler kitaplar gayet güzel de, biz yazçı yazmaktan, blogdan koptuk açıkçası.

Alielle dedi ki...

2017 güncesini nasıl hevesle bekliyorum bir bilseniz :D Gelme ihtimali var mı hala bir umut soruyorum (:

Çavlan dedi ki...

@alielle gelsin o zaman, gaza geldim hazırlıyorum şimdi :)

Unknown dedi ki...

Şiirin yazarı kim acaba?

Çavlan dedi ki...

@unknown senaryosunu barış bıçakçı ve pelin esmer'in yazdığı işe yarar bir şey filminde geçiyordu şiir.