19 Temmuz 2010 Pazartesi

En Sevilesi 50 Dizi Karakteri

Yazarların bir karakteri yaratıp geliştirmekteki ustalığı oyuncunun başarısıyla birleşince, seyircide iz bırakan karakterler çıkıyor ortaya bazen. Dizinin baş kahramanı da olabiliyorlar, kötü adamı da, sadece yan karakterlerinden biri de. Derinleştirilmiş, gerçekçi (ya da karikatürizeyse bile cidden çok komik) ve karakter gelişiminden bir dizide değil de filmde olsa asla olmayacak kadar nasibini almış olmalarına baktım bu listeye alırken. Bir de sempatikliklerine tabii ki. Favori karakterlerim arasında ayrım yapamadım, o yüzden belli bir sırada değiller, dizileri alfabetik olarak sıraladım o kadar -ki biçimsel tedirginlikler devreye girince onlar da arada karıştı biraz. Sadece şöyle minik bir ayrım gözettim; şapşahane karakterlerin büyük resimlerini, sadece şahane karakterlerin ise nispeten küçük resimlerini (yanyana iki tane olanlar) koydum, bu kadar. Altlarına açıklama yazdıklarım da tamamen tesadüfî oldu, açıklaması olanlar en sevdiklerim demek değil. Aslında amacım her karakterle ilgili iki cümle de olsa bilgi verebilmekti başta, ama Blogger'ın iğrenç görsel yönetimiyle başa çıkarak elli tane fotoğrafla uğraştıktan ve baştaki karakterlerle ilgili birkaç açıklama yazdıktan sonra pek halim kalmadı nedense :)

Chloe O'Brian ve Charles Logan (24)

Her daim somurtuk yüzü, dik dik bakışları ve sarkıttığı alt dudağıyla Chloe'yi sevmemek mümkün mü? Sosyal konulardaki hantallığı beni dizinin 8. sezonunda bile eğlendirmeye devam etti (ki pek fazla eğlenecek şey bulduğumu söyleyemem son sezonda). Charles Logan'sa acayip komik ve bence çıkarcılığı ve bencilliğiyle gerçek dünyada her gün tanıştığımız insanlara çok yakın bir karakter. Onun sezonu yani 5. sezon 24'teki favori sezonum zaten, son sezondaki dönüşünü de çok eğlenceli buldum açıkçası -bu da son sezona dair sevdiğim ikinci ve son şey galiba-. (Buraya Almeida'yı da alırdım normalde ama 7. sezonda Tony'mi ölüler diyarından getirip karakterini de bir güzel değiştirip güzelim adamı ucuz reyting numaralarıyla çok kötü harcadılar.)

Julian Sark ve Irina Derevko (Alias)

İkisi de dizinin kötülerinden, ama bana kalırsa Derekvo içinde bir yerlerde iyiydi hep, son sezonda yazarların işleyecek konu kalmadığında karaktere yaptıklarını görmezden gelmeyi tercih ediyorum. Sark'sa tamam, kötü ama zevk sahibi, derinlikli (!) bir kötü kendisi. İkisi de çok havalı ve sevilesi.

Sydney Bristow ve Jack Bristow (Alias)

Sydney tam olması gerektiği gibi bir baş karakter aslında: insani zaafları ve incinebilirliğiyle gerçekçi, cesareti ve prensipleriyle de kahramanvari. Bir 'kahraman' yaratırken unutuyor genelde yazarlar onun da korkularının olması gerektiğini, aksi takdirde inanılır olmayacağını. Sydney bu bağlamda son derece inanılır ve sempatik, özellikle ilk üç sezondaki oyunculuğu da inanılmaz iyi. Jack Bristow'sa Alias'ta en sevdiğim karakter galiba: Beş sezon boyunca her sahnede buz gibi bir surat ifadesi takınarak, yüzündeki kasları milim oynatmadan şahane bir oyunculuk sergilemeyi başardı (artık nasıl, inanın bilemiyorum.. bakışlarıyla falan herhalde). Acayip soğuk görünen ve hareketlerinin arkasında yatan nedenleri sezonlar boyunca bilemediğimiz, ama aslında sadece kızını düşünen ve onun hayatta kalması için alışkın olmadığımız yöntemlere başvurmaktan çekinmeyen, acımasız, korkutucu, süper-ajan Jack işte. Nasıl sevilmez :)

Fred Burkle (Angel)

Fred dahi diye nitelendirilebilecek bir fizikçi, çok da utangaç, sosyal açıdan çok beceriksiz. Bu utangaçlık onda şirinliğe dönüşüyor: koca gözlükleriyle kendini kaptırıp sesini titrete titrete ışık hızında konuşması örneğin. Fred'in karakter gelişimi inanılmaz, sezonlar boyunca 3-4 büyük değişim geçiriyor, ama diziyi ilk izleyişinizse bunları son sezonda öldüğü bölümdeki flashback sahnesini görene kadar fark etmiyorsunuz bile. Televizyon dizilerinin en güçlü kadın karakterleri Joss Whedon'ın zihninden çıkma. Buffy, Tara ve Willow'un büyü ve güçle donatılmış olmaları, bunun kadınların gücü için bir metafor olması her ne kadar hoşuma gitse de, Whedon'ın yarattığı en iyi karakterin Fred olduğunu düşünüyorum. Fred, 150 adama eş kas gücüne sahip 'seçilmiş' avcı ya da salt düşünerek nesneleri hareket ettirebilen bir cadı olmadan da güçlü bir karakter. Sevimli, duyarlı, alçakgönüllü ve zeki, aynı anda da sürekli etik problemler yaşayan bir gruba rehberlik edebilecek kadar saf -kolay kanan anlamında saf değil, katıksız olan saf :). Karakterin bu özellikleri Amy Acker'in mahirâne oyunculuğuyla birleşince ortaya Buffyverse'in en hayran olunası karakterlerinden biri çıkıyor.

Starbuck ve Gaius Baltar (Battlestar Galactica)

Starbuck (ya da tam adıyla Kara Thrace) saldırgan, belalı, inatçı, sert, geçimsiz, risk manyağı, dikkafalı ve hatta deli bir pilottur Galactica evreninde. İnanılmaz sorunlu, en çok da kendine zararlı bir karakterdir ve herhalde tüm bunların bileşiminden dolayı, çok sevilesidir. Gaius Baltar ise akıllı mı akıllı, yalaka mı yalaka, bencil mi bencil, çıkarcı mı çıkarcı bir adam. Bir nevi kötü adam olarak görülebilir, ama hataları ve kararlarıyla o kadar insancıldır ki, insana tüm BSG karakterlerinden daha yakın olduğu söylenebilir.

Spike (Buffy the Vampire Slayer, Angel)

Aslında Spike kısa süre görünüp gidecekmiş 2. sezonda, birkaç bölümlük bir karakter olmasını planlamışlar. Ama aynı anda o kadar karizmatik ve de komik bir villain olmuş, deri ceketi ve İngiliz aksanı o kadar ilgi toplamış, karakter o kadar popüler olmuş ki, dizinin ana karakterlerinden biri haline gelmiş ve nihai olarak dizinin en çok geliştirilen karakteri olmuş. Başlarda esprili ama korkutucu kötü çocuk rolündeki Spike'ın Buffy'le olan ve dizinin komedi kısmını oluşturan eğlenceli ilişkisi, Initiative tarafından kafasına insanları öldürmesini engelleyen bir çip yerleştirilince şekil değiştirmeye başlıyor. Buffy'e olan aşkı (ki şu zamana kadar nefretten aşka geçişin bu kadar gerçekçi ve inanılır bir şekilde aşama aşama sunulduğu bir başka diziye rastlamadım) da onu daha iyi bir vampir haline getiriyor denebilir, ilişkileri komikten cinsele, cinselden trajiğe ve en sonunda gerçek dostluğa dönüşürken bile, Spike, hakkında ne kadar çok şey öğrenirseniz o kadar eşsizleşecek bir karakter olarak kalıyor, Angelus'un aksine çipi olmadan da yumuşak bir tarafı olan şair ruhlu (!) ve sürprizli bir vampir kendisi. Ruh meselesine, finalde yaptığı kahramanlığa ve Angel'daki hikayesine hiç değinmiyorum bile.

Anya ve Willow (Buffy), Wesley (Buffy+Angel)

Anya Buffyverse'teki favori karakterlerimdendi, çok sevilmediğini öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Binlerce yıllık iblislikten sonra dünyayı bir insanın vücudunda deneyimlemesi ve uyum sağlamaya çalışırken kırdığı potlar, inanılmaz açıksözlülüğü, şirin kabalığı, sevme kapasitesi ve ölümü anlamayışındaki çocuksu ama gayet akıllıca (!) saflık Anya'yı çok sempatik kılıyordu gözümde. Willow'a gelince, o olağanüstü bir karakter. Nokta. Yıllara yayılan karakter gelişimi/değişimi, bu kadar iyi oyunculuk ve seyirciye aynı anda eşit oranda vaat edilebilen hüzün ve kahkahayı başka bir karakter ya da oyuncu kotarabilir mi? Ayrıca Willow'un dudağı titrese benim gözlerim doluyordu diziyi izlerken, belirtmek isterim bunu da. Artık oyuncunun (Alyson Hannigan) gücünden midir bu yoksa bende mi bir sorun var bilmiyorum ama 7 sezonluk Buffy'i izlerken toplam 10 kez ağlamışsam, bunun 9'unda Willow ekrandaydı ve ağlıyordu. Ve de Wesley. Evet. Wesley'i Buffy'nin 3. sezonunda, takım elbiseleri, gözlükleri, abartılı İngiliz aksanı, ukalalığı ve şımarıklığıyla hatırlayan var mı? Birisine arka arkaya Wesley'nin Buffy'deki ilk bölümüyle Angel'daki son bölümünü izletsek, gördüğü kişinin aynı karakteri canlandırdığına inanamaz, onu bir şekilde ikna etsek de böyle bir şeyin deli saçması olduğunu söyler. Ama değil işte, Wesley'nin bambaşka bir insana dönüşüşünü o kadar seyirciye çaktırmadan ve altını sağlam nedenlerle doldurarak yaptı ki yazarlar, çok mantıklı aslında.

John Becker (Becker), Arthur Frobisher (Damages)


Jane Christie ve Jeff Murdock (Coupling)

Jane narsist bir deli, Jeff de dünyanın en komik adamlarından biri. Coupling'i çok komik bir diziden alıp bir başyapıt haline getirenler bence bu ikisi.

Larry David (Curb), Hank Moody (Californication)


Dexter Morgan (Dexter)

Ailemizin seri katili. Yagami Lighto'nun ete kemiğe bürünmüş hali, sadece biraz daha iyi kalplisi -ne de olsa elinde değil cinayet işlememek. Masumların koruyucusu, ağzı bozuk kızkardeşlerle üç çocuk annesi resepsiyonistlerin dostu, kurbanların kurtarıcısı. Kötü adamların, tecavüzcülerin ve katillerin baş düşmanı, korkulu rüyası. Ve bu feci başarılı kült karakterin kendisi bir seri katil evet.

Topher Brink ve Victor/Anthony Ceccoli (Dollhouse)


Felicity Porter (Felicity), River Tam (Firefly)


Malcolm Reynolds (Firefly)

Daha bir sezonu bile dolmadan iptal edilen bir dizinin karakterlerini en iyi karakterler listesine dahil etmek garip görünüyor başta, ama Firefly ilginç karakterlerle dolu bir dizi, Whedon da bu işin ustası. Mal geminin kaptanı, saçlarından karizma damlayan, liderlikte sınır tanımayan, komik, komik, ve de çok komik bir adam. Ama aynı zamanda hasarlı, sorunlu, sıkıcı, inatçı bir herif. Yani tam olması gerektiği gibi bir kahraman işte :)

Nick Andopolis (Freaks and Geeks), Niles Crane (Frasier)


Lorelai Gilmore (Gilmore Girls), Ross Geller (Friends)

Lorelai kadar hızlı konuşabilmek her yiğidin harcı değil. O yiğitlerden biri olmak istiyorum ben, ağzımdan çıkanlar onunkiler gibi gayet anlamlı, popüler kültüre yüzlerce referansla dolu pek zekice şeyler olacak ama. İmlâ takıntılı dinozor aşığı paleontolojist Ross, Friends'ten favori karakterim. Ross da süper eğlenceli, onu canlandıran adam (mimikleriyle, yüz ifadeleriyle falan) da.

Hiro Nakamura (Heroes), Sue Sylvester (Glee)

Hiro Heroes'daki en sevimli, en tatlı şeydi. Dizinin sonlarında da bu sempatikliğini korudu mu bilemiyorum, üçüncü sezonun başlarında artık kusma noktasına gelince bırakmıştım diziyi, karakteri harcamış olabilirler. Ama ilk iki sezon, özellikle ilk sezon pek bir eğlenceliydi bu kahraman olma hevesindeki saftirik Japon. Sue Sylvester da, Glee'nin sadece ilk beş bölümünü izlemiş olmama rağmen (bir boş zamanda kendimi zorlayıp biraz daha izlemeyi deneyeceğim ama Glee severler sormak isterim size, bir iki numara haricinde müzikler berbat değil mi? ben mi hiç anlamıyorum müzikten acaba..) dizinin en eğlenceli, en muhteşem, en önemli "şeyi" olduğunu bana belli edivermiş bir karakter olmakta.

Gregory House (House)


Alice Pieszecki (The L Word), Barney Stinson (How I Met Your Mother)
Alice Pieszecki, kara kara The L Word'den hangi karakteri seçsem diye düşündükten sonra almaya karar verdiğim, yine de emin olamadığım karakter. Bir Jenny absürdlüğü/sağlıksızlığı, bir Bette gerçekçiliği/sağlamlığı, bir Shane karizması/cool'luğu yok kendisinde. Ama Alice hepsinden daha sıcak, komik ve eğlenceli. Bir Alice de buralarda olsa da arkadaşım olsa dedirtiyor insana :) Barney'e gelirsek... Barney işte. Herkes biliyordur herhalde. Gay zenci abisiyle büyüyen, üniversitedeyken bakir bir hippi olan, ama aşık olduğu kız kendisini takım elbiseli biri için terk edince bildiğimiz Barney'e dönüşen Barney. Barney işte :d Bu da blogu.

Michael Samuelle (La Femme Nikita)

Michael anlatılmaz. İzlemek lazım. :)

John Locke ve Benjamin Linus (Lost)


Adrian Monk (Monk), Creed Bratton (The Office)


Michael Scott (The Office)

Michael Scott'ı seviyorum, rahatlıkla, utanmadan itiraf edebilirim bunu. Sadece komik bulmaktan bahsetmiyorum, seviyorum adamı, koruyup kollamak, incinmesini engellemek falan istiyorum. Evet bolca acıyorum, arada adına utandığım da oluyor, ama çoğu zaman seviyorum. Esprilerine de (kendini komik hale düşürdüğü zamanlara değil, kimsenin gülmediği, yaparak kendini rezil ettiği esprilere) gülüyorum. Bilmiyorum neden.

Dwight Schrute (The Office)

En komik sitcom karakteri galiba bu adam. Evet evet öyle. Kramer'dan ve Jeff'ten bile daha komik bence.

T-Bag (Prison Break), Dale Cooper (Twin Peaks)


George Costanza ve Cosmo Kramer (Seinfeld)


Billy Chenowith ve David Fisher (Six Feet Under)


Dean Winchester ve Castiel (Supernatural)
Castiel dünyanın en karizmatik, en çekici ve en komik meleği. Dean ise, Supernatural'ın her bölümünün amatörce yazılmış stand-alone case'lerle dolu olduğu ve Sam rolündeki Padalecki'nin bir türlü yerlerinde durmayan kaşları ve kirpikleriyle oyunculuk alanında sıçıştan sıçışa koştuğu ilk sezonlarda, diziyi izlenir kılan faktördü benim için (iyi ki de kılmış, ilerleyen sezonlarda bir TV harikasına dönüştü Supernatural). Dean'in karakteri de, Ackles'ın oyunculuğu da olağanüstü.

Veronica Mars (Veronica Mars)

Veronica kadar sevilesi bir hatun karakter daha yaratıldı mı, bilemiyorum -tabii doğaüstü gücü olmayan kadın karakterler arasında, doğaüstü olayların olmadığı, günümüzdekine benzer dünyada. Cin gibi zeki, acayip hazırcevap, komik mi komik bir dedektif Veronica.

Sizin favori dizi karakterleriniz hangileri?
(Blogger birden yeni yorumlara izin vermemeye karar verdi bu yazı için, o yüzden yorum bırakmak için http://kedilervekitaplar.blogspot.com/2010/07/en-sevilesi-dizi-karakterleri-anketi.html linkindeki yazıya gelin.)

13 yorumcuk:

Judy Abbott dedi ki...

benim favori dizi karakterlerim:
The Big Bang Theory'den Sheldon
Two and a Half Men'den Charlie
Doctor Who 'dan Doktor
Lost'dan Jack
Simpsonlar'dan Homer
Married With Children'dan Al Bundy (karısına "17 yıldır evliyiz, artık sadece arkadaş olamaz mıyız" demişti:)))
House'un ailecek hastasıyız
bi de Ezel'den Kerpeten Ali ile Ramiz Dayı :)

Sethplay dedi ki...

Merhabalar, 50 tane isim yetmemiş gibi geldi bana. Listenizi okurken farkettim ne kadar çok sevdiğimiz dizi karakteri varmış. Ben de listenize ek olarak benim için özel birkaç isim söylemek istiyorum.

My Name İs Earl dizisinden Earl ve Randy Hickey kardeşler. Özellikle Randy müthiş bir karakter. Oyuncusuyla daha da devleşiyor tabii. Bu karakterin gelişimi, replikleri için ne kadar düşünülüyordur çok merak ediyorum.

Oz adlı diziden zekası, bakışları, konuşması ve en önemlisi karizmasıyla Ryan O'reily ve yaralı yüzüyle Miguel Alvarez...

görünen isim dedi ki...

selam,
bundan seneler evvel, beyhude bir aşk yüzünden hayatına kıyan bir dostumu fiziksel olarak andırdığından başka bilimi her şeyden üstün tutması ve zekasının öncül dışavurumu olan hazır cevaplılığıyla House, favorim.

sizin de belirttiğiniz gibi yine hazırcevaplılığı ile gönülleri fetheden Lorelai da sevilesidir. ayrıca hoş kadındır vesselam...kadın gibi kadın.

selametle...

even better than the real thing dedi ki...

Süper bir çalışma olmuş, heyecanlandım filan pazartesi pazatesi :) BSG'den Starbuck ve Baltar dışında Adama ve Number Six, (bir de Zeyna'nın oynadığı karakter neydi adı?) Caprica'dan Graystone çifti, 24'ten Jack Bauer, Seinfeld'den Cramer ve Jerry de benim favorilerden. Artı Firefly'dan River, Terminator SCC'dan Cameron, 4400'den Tess ve Dollhouse'tan Bennett (dördünü de Summer Glau oynamıştı, sanırım hafif bir crush'ım olduğunu söyleyebiliriz :) Ayrıca Desu Noto'yu bilip sevdiğini biliyorum, o yüzden Light'ı burada görememek üzücü :) Şaka tabii, o kadar çok karakter var ki hangisini alacaksın, bu haliyle bile hayvani ama destansı bir uzunlukta olmuş :D

Çavlan dedi ki...

bu sadeleştirilmiş (!) hali zaten :) çizgifilmleri de dahil etsem mi bilemedim, etmiş olsam death note'tan light ve l'i alırdım kesin, sonra simpsons'tan homer'la south park'tan eric'i alırdım mesela.

ayrıca ally mcbeal'den richard fish, john cage ve ling, prison break'ten mahone, caprica'dan daniel graystone, sex and the city'den miranda, alias'tan sloane, frasier'dan frasier, felicity'den megan ve sean, how i met your mother'dan marshall, in treatment'tan tüm karakterler, damages'dan patty, terminator'den cameron içimde kalanlar. deliliğin sınırlarını daha fazla zorlamamak adına, onları listeye almadım :)

bir de kendimi tutmasam buffy, angel ve firefly'daki karakterlerin tümünü koyabilirdim (drusilla, giles, lindsey, lilah, darla ve oz kesin), karakterizasyonda whedon kadar başarılı adam yokmuş, bu listeyi yaparken onu anladım :)

Leggerezza dedi ki...

billy chenowith'i gordum ya, baska bi sey demem.

Koray dedi ki...

Dharma & Greg: Larry Finkelstein, Edward Montgomery (bu ikisine "dünürler" diye spin-off çekseler neler vermem...)

Black Books: Manny ... Bill Bailey efsanesiyle tanışmamı borçlu olduğum dev karakter.

Leverage: Parker

Criminal Minds: Jason Gideon, Penelope Garcia

NCIS: Jethro Gibbs, Abby Sciuto
(ki CM ile epey benzer bir ikili oluyorlar bu haliyle... Bir esinlenme de var bence Penelope-Abby arasında)

Sethplay'e Randy Hickey konusunda bilhassa katılıyorum bir de...

aslı hayvanı dedi ki...

canımız kanımız gaius baltar'ımız eureka'ya geçti. yeniden görüyoruz kendisini diye sevinmekle beraber abimize amerikan aksanı yaptırmışlar. olmamış hiç.

libi dedi ki...

Black books : BERNARD BLACK :D

Scrubs: DR.Perry Cox, Janitor

Married with Children: Al Bundy

It's Always Sunny in Philadelphia: Frank Reynolds, Charlie Kelly

Breaking Bad :Walter Hartwell White

Diğerlerine de katılıyorum özellikle the office ve heroes da :))

Adsız dedi ki...

Tobias & Buster (Arrested Development)

Adsız dedi ki...

Guzel bir liste olmus House karakteri amerikan dizi tarihinin en ilginc karakterlerinden biridir kanimca ama house md. Dizisinin Chase i ve Thirteen karakterleride listeye eklenebilir Dexter yine harika bir karakter ama yine Dexter dizisinden Debrayida listeye koyabiliriz

Fringe dizisinden olivia,bolivia, peter bishop ve tabikide zeki ve komik dizi karakterleri drndiginde aklima ilk gelen isim Walter bishop

Mad men dizisinin Don Drapper i

Mentalistin patrick jane i

Lostun sawyer i

Prison break in micheal scofield i

Kahkahalar ile guldugumuz komedi dizisi community nin Abed Nadir ve Troy Barnes i

Tabi kesinlikle Californication harika dizinin harika karakteri Hank moody

Shameless in Lip gallagher ve Frank gallagher i

Game of thrones un Robb Starki huzur icinde yatsin

Spartacus dan Gannicus

Harika bir showtime yapimi Homeland dizisinin basrolleri Carrie Matheson ve Nicholas Brody si

Bunlarda su anda aklima gelmeyen daha bir cok isimle birlikte hazirlanan listedekiler gibi unutulmaz dizi karakterlerindendir.

Adsız dedi ki...

Gannicus - Spartacus
Carl - Shameless
Frank - Shameless
Thad - Blue Mountain State

Aylin dedi ki...

Jeff Murdock (Coupling)
Ross Geller (Friends)
Gregory House (House)
Barney Stinson (How I Met Your Mother)
Michael Scott (The Office)
Dean Winchester ve Castiel (Supernatural)

bunlar sizin listenizdeki favorilerim. kendi listeme gelince:

Jass Katsapolis (Full House)
Charlie Goodson (Anger Management)
Pablo Escobar (Narcos)
Uncle Hank (Breaking Bad)
Gustavo 'Gus' Fring (Breaking Bad)
Juliana Crain (The Man On The High Castle)
Jane Rizzoli (Rizzoli & Isles)
Lorraine Rizzoli (" ")